• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare spot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 074
S

spot

Ska köpa ny jacka att ha när jag rider
vilken ska jag välja och varför?
vill inte vara helt ute??

Musto
JW
Kingsland
MH
Ni får gärna föreslå någon speciell modell och färg
Får max kosta 1500
:)

Sv: Jacka

Jag har kingsland, den är väldigt bra. Skön, varm och mkt hållbar, har säkert tvättat den 10-15 ggr och den ser fortfarande lika fin ut. :)

En Musto snugjacket :D
Har en sån och den är jättesnygg och bra, man kan ha den på vintern men också på kalla sommardagar t ex..

Ska den användas mest vinter så tycker jag Moutain H. "Grace" jackan är superbra.
Bor i norra norrland, den står emot allt vad väder och vind kan vara...:)

Jag tycker att Musto, JW och Kingsland är iprincip samma jacka, alla de där lumberjackorna (smug/snug/vad de nu än heter). Sen beror det ju på vad du vill ha för jacka, en som du kan rida med på vintern eller en på sommaren eller hela året...

JW har ju de där smugjackorna, de är kortare just för att de är till att rida med, inte att hålla på och mocka å städa i stallet, då ska man satsa på de längre modellerna.
JW Smug finns fodrade (ca 1498 kr) och ofodrade (ca 899 kr).

Vet inte så mycket om de andra jackorna, så de tänker jag inte prata om.

Senast ändrad:

jag har en kingsland jacka, som jag är jättenöjd med. Är lika fin efter massa tvättar och varm är den med:bump:

beror ju på hur tjock jacka du vill ha oxå! ofta kostar ju de tjockare mer! men jag har både en JW och en Kingsland! båda e jättesköna men JW'n e lite väl kort. den åker upp hela tiden, typ när man mockar å så men annars bra!
om jag skulle köpa en jacka nu skulle jag ta en figursydd Kingsland typ ljusblå :love: skitfin!

fick min nya jacka idag!! :bump: en musto snugs marinblå med gult innefoder!! skit snygg och perfekt att rida i... hade en innan som jag köpte våren 01 och den är ljus grå.. tvättad hur många gånger som helst men de syns inte!! kanon kvaliteé!

JAg har 2 musto snugs som jag använt flitigt i ca 6-7 år... Jag verkligen älskar dom. HAr dom året runt- på vintern med väst under om jag ska vara stilla...
Jag har verkligen minst 20 jackor att välja mellan men dessa åker fram ändå... Jag har nog tvättat dom 100 ggr utan att det syns...
Fick byta dragkedja i min favorit men det var det värt... Det blir klart en ny musto nästa gång...

Jag har MH:s jacka Lawrence, mörkblå. Varm, smidig och lätt. Älskar den:D Gav 998:- för den har jag för mig.

Kyra K tycker jag har många snygga jackor som fyller sin funktion väl.
Finns i olika färger och modeller, vilken modell man ska rekommendera
dig om är svårt att avgöra. Beror på hur du själv vill att den ska vara
och vad den ska ha för funktion, hur tjock den ska vara etc.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vad har ni för pallar? Vi har jättehästar och kikar efter en högre modell men som fortfarande är stabil och inte kostar 3000. Ikeas... 2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: Time Lord
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka