Jacons fleecetäcken.

A

asa_gasa

Är de bra? Har för mig att en del av er här har sagt det. Hade tänkt köpa mig ett par (tre stycken.. :D). De ligger ju i en bra prisklass. Kostar inte mkt mer än börjestäckena.. Men är de bättre i passformen (har eller har haft :smirk: ett par st och alla har jag fått sy upp i bogen *suck*).

Har inte någon lust att lägga ut så mkt pengar på innetäckena då de tyvärr är en förbrukningsvara här hemma. Pållen äter upp både sina egna och förut även lillpållans (har höjt mellanväggen :devil:) täcken. Så istället för att laga de tre stycken han har massakerat senast kan jag lika gärna köpa nya. :smirk:

Vilka färger tror ni då blir finast? Hade tänkt mig ett vinrött och ett blått till pållen, brunskimmel, rätt så mkt vitt på hals och huvud. Vinrött eller Mörkgrönt till lillpållan, brun. :) Är de normala i stl och så.
 
Jag har haft flera stycken fleecetäcken från Jacson, alla har varit bra.
Normala i storlekarna. Mina täcken har varit finnemang i kvalite till det låga priset!
 
hmmm..
Köpte ett vinrött jacson fleecetäcke.
Det gick sönder första gången jag använde det! :smirk:
Dock kan det bero på att min häst var en jäkel på att ha sönder täcken :) fasst just den gången hade han nog inte gjort nått med täcket. Bogspännet bara lossnade.. :confused:

Men det var ett jättefint täcke i alla fall..bra passform!
 
Flera som har det i stallet. Tycker det varkar vara fint och i bra kvalité för den låga pengen det kostar, dock rätt stora i bogen (som Börjestäckena fast inte fullt så illa ;)).
 
jag har haft ett blått förut!
tycker de va jättebra! inte så tjockt, mkt bra passform!
dock höll de inte när lille hästen blev jagad i hagen å täcket helt sönder slitet! men innan de så va de inte en skråma fast att pållen va rätt våldsam mot sina täcken! :P hehe!
 
jag köpte ett sådant häromdagen för bara 199 kr :-)
snyggt va d oxå. ska dock bara ha det som skrittäcke.
 
Men, var köpte du det så billigt :confused: har bara hittat det på nätet än så länge och där kostar det 250 :mad:

Ska kanske inventera alla affärer häromkring någon dag. fast då lär nog min feta lön i januari komma först :d
 
Mitt jacson fleecetäcke kostade oxå bara 199:-

Detta fleecetäcke är bra i passformen. Har nämligen en pålla som inte passar i vilket täcke som helst. Hon har nämligen dålig passform då bogen och halsen är så smal.

Kram Favina :bump:
 
kostar 250 här me. har ett beige o ett grönt. skitsnyggt :love: alla täcken brukar vara för stort i bogen men inte d här :love:
 
i närliggade travbutik :-) fast vi kune bara välja på grönt eller blått. hade gärna haft ett vinrött :-)
men det blev ett grönt. men det va snyggt!
 
Jag har deras fleecetäcke som har bred passpoal i avvikande färg. Dubbla "skärpknäppen" i bogen och svanssnöre. Ingen gjord. Kostar 210 kr på granngården här och är i förvånansvärt tjock fleece jmf med många andra.

De sitter som MÅTTSYDDA på arabvalacken, passar perfekt. Börjes ylletäcke hänger som värsta urringade säcken kring bogen (men passar i övrigt), och är deras fleecetäcken samma så har Jacson MYCKET bättre passform.

jag är iaf frälst, och har shoppat på mig ett lager i olika färger (dock bara ett vinrött än, de andra är beställda och kommer)

Valacken brukar vara en perfekt 125:a i täcken, och som sagt så sitter täcket som MÅTTSYTT så de verkar vara normala i storlekarna ja.

Det enda NEGATIVA jag har hittat med dem är att materialet i bogknäppena är sladdrigt (är "skärpknäppen" som sagt) så det är lite fippligt att få i piggen i spännet i hålen.
 
min fick storlek 145.
fast han hade säkerligen kunnat ha 135 också.

dom verkar bra i passformen. formar sig efter hästen.

vart kan man beställa dessa? i vinrött?
ngn som vet?
inte nu, men senare vill säga...
kostar dom runt 199-250 kr i orginalpris? eller är det typ REA pris?
 
Det är normalpris med 200 - 250 kr :love:

Här har Granngården dem, i vinrött, mullvad, mörkgrönt och marinblått (det är de färger de finns i av tillverkaren)

Här finns förrresten bild på det vinröda, 3:e uppifrån till vänster, klicka på det för större bild http://www.stallshopen.se/tacke.html
 
Men.. Du bor ju inte långt ifrån mig ju. :) Är det Granngården i T*erp eller en granngården närmare dig? Kan ju hoppas på att min arabgosse är skapt som din för jag avskyr att sy upp täcken i bogen (Börjes sitter som en tröja med urringning till naveln på honom annars :smirk:).

Hittade vinröda hos www.hippomarket.se. Standardpriset är 249 SEK där fast sedan tillkommer ju ca 100 SEK frakt får jag anta :smirk:
 
Borde nästan knäppa kort på våra hästar i alla dess fina täcken och lägga ut. Vore ju skojj. Tror att mina täcken börjar närma sig 30-gränsen nu. Här förbrukas täcken på löpande band :crazy: Fast 6-t st är iaf lillpållans. :smirk:

Nästa på inköpslistan är ett regntäcke åt araben. Blir ett bucas eller svea.. Svea mest troligt eftersom han knäckt bogspännet på vintetäcket och jag behöver beställa ett nytt därifrån
 
Har ett vinrött med beige och grönt längst ut men jag har inte provat det än för det ligger här i vardagsrummet...i skottkärran som vi fick i julklapp.
Mitt kostade 159 kronor på Eko:-
 
jag bor i närheten av dig och jag har bara sett såna där täcken för 199 kr :confused:
De är förövrigt väldigt snygga och bra kvalite för det där priset :love:
 
Ja, Tierp (som är närmaste Granngården och hästaffär jag har övht). Fast Gävle kanske också har eller kan ta hem, det BRUKAR vara så att det en butik kan ta hem kan alla butiker ta hem, det ska finnas i datorsystemet och bara beställa hem liksom?

Jag köpte mitt vinröda dagen innan julafton, jag trodde det var felmärkt först när det stod 210 kr, men icke =) Så jag bad dem raskt ta hem fler, och det jag väntar på (de hade bara ett kvar hemma då).

Vad har din arabgosse för täckesstorlek? Du skulle ju kunna få prova mitt om du vill (125:a), jag är från Gävle egentligen och är där nu och då (just nu har jag dock inga vindrutetorkare på bilen, mekaniken har pajat, men bara det blir fixat så =))
 
ahhh..då är dom ju billiga.
extra häftigt är det att min häst heter (o stavas) precis som på brodyren där fram :D

ska införskaffa ett vinrött senare oxå. det var snyggt.
granngården har vi ju här med, så det bör ju finnas där!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp