Jacons fleecetäcken.

Har det gröna med vinrött och beige på. :love:
Sitter som formsytt på mitt halvblodssto och täcket är outstanding i "suga upp svett" kapacitet, hästen blir torr på ett litet kick. :)
 
Aha. jag brukar be dem ta hem massa saker åt mig i tierp så det borde inte vara något problem. Börjar nästan känna mig lite jobbig, fast de borde ju vara glada så mkt som jag köper :D

Pållen har 135, men jag har honom kvar nämare dig. Bor i Gävle mest under skolveckorna och pendlar till häst och är där när jag är ledig (gick bara två dagar i skolan halva förra terminen :d). Väntar bara på att studiebidrag o lön ska komma efter jul. Är lite pank nu.. :smirk:
 
När jag var i Skåne under julen passade vi på att besöka Eko (fd ekohallen) och köpte då ett jättesnyggt Jacson fleecetäcke för bara 169:-
Det passar bra och verakar rejält, så jag tror jag har gjort ett fynd :rofl:
 
De Jacson täcken jag har sett är alldeles för låga spännen på så att de ligger under bogarna, men det är klar, ska man endast ha det vid transport så spelar det inte så stor rolll, det är värre om den behöver röra sig med det... Tyvärr inget att rekommendera...

Är ovaanligt me bra passform på fleecetäcken rent generellt.
Mvh MaLinn
 
Ska ha som innetäcke bara. Fleecetäcken är ju alltid bra att ha, när han är svettig bla, men de senaste två fleecetäckena är strimlade :mad:

I transporten har han ett dyrare fintäcke. Då har han minsann inte tid att bita sönder täckena :)
 
Var har du hästen då? *nyfiken* Du kan PM:a om du hellre vill. Jag bor ju dock 3.5 mil från Tierp, mellan Ö-byhus och S-linge..)

Som jag fattade det av Carina skulle hon ta hem fler Jacsontäcken, dock tror jag bara hon beställt vinröda, förutom mitt gröna då. Men hon skulle ringa när det kommit, så jag kan ju kolla om det är fler färger och storlekar med..
 
Jag har också ett fleecetäcke från Jacson och jag tycker att det är superbra! Lyckades hitta ett på Falsterbo Horse Show med specialpris (150 kr)! :)
 
Köpte ett sånt grönt (ursnyggt! :love:) för några veckor sen, funderar allvarligt på att köpa upp ett lager....jag menar, 180:- är inte så mycket för ett täcke ;) :banana:
Det enda negativa är väl spännena, samma problem som någon annan nämnde ovan. Mn helt klart värt att köpa ett! (minst...:angel:)
 
Har också de gröna, men har inte vågat andvända det än. Det ska vi spara och ha som tävlingstäcke :)
Det beiga fick hon ha på sig däremot :D
 
Jacson täcken(fleece) med bred tvåfärgad bård har nästan alla i vårt stall köpt, på Aspö för 178 kr/täcke. Själv är jag lycklig ägare till ett blått med beige och vit kant :rofl:
Enda nackdelen är materialet i bogspännena, det är sladdrigt och lite halvtaskiga hål.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp