Jacson och Hansboträns

ulle.j

Trådstartare
Mitt underbara Frank Baines träns gick sönder idag då jag ridit (jag=klant) och nu måste jag åka och köpa ett nytt imorgon och de enda affärerna som finns i närheten är Granngården och Svenska foder. Har redan beställt ett nytt FB,men måste ha ett tills det kommer. På ena stället har de Jacson och på det andra stället hansbo. Vilket är bäst? Hur är kvaliten?

Sv: Jacson och Hansboträns

ja skulle hellre ta o köpa hansbo.. hade ett jacson men de va hårt hur mycke man än smörjde.

Helt klart Hansbo. Bättre kvalitet är min erfarenhet.
Älskar också FB, hade ett aber att få tag i svarta lädertyglar med stoppar. Allt dom hade var ponnystorlek och dom skulle sluta ta in FB helt:cry: Hittade till sist ett par på City gross av alla ställen.:D

hansbo är ju inte ett märke utan en grossist... dom har märken som classic, german line och hdr... men även frank baines!

kvaliten är typ samma (utom FB då), ta det som är snyggast.

Ok.. :o Då tror jag det var classic som fanns på svenska foder. Det var iallafall blå lapp med vit text har jag för mig. Kanske får bli ett sånt så länge då..

Jag har oxå ett classic pullarträns med fancysöm. Kostade ca 600:- och är superduper i kvalitén! G. mjukt från början och snygg utformning, bla är nackstycket mkt fodrat och går en bit bakom, inåtvända spännen på sidostyckerna och tyglarna är de bästa jag någonsin haft :love: Jättemjuka och tunna helt i gummi.
Så ett classicträns är bra att ha som reservträns även efter att du fått ditt FB :)

Granngården säljer HMC också som jag tycker är bättre än Jacson. (bättre läder)

Det blev faktiskt ett HMC. Var på granng. och de hade inte jacson längre utan HMC,så det blev ett sånt. Verkar ok för det priset (249)

hansbo är ju inte ett märke utan en grossist...

En sanning med modifikation. Jag har benskydd och en sadelgjord som det står Hansbo på (inpräntat i lädret alltså). Dock vet jag inte om de tillverkar dessa längre. Synd för det var riiiiiktigt fina och bra grejor (samma kvalitet som Action Horse och Frank Baines).

Sen har vi ju också de älskade/hatade hansbo-täckena och schabraken/vojlockarna...

En sanning med modifikation. Jag har benskydd och en sadelgjord som det står Hansbo på (inpräntat i lädret alltså). Dock vet jag inte om de tillverkar dessa längre. Synd för det var riiiiiktigt fina och bra grejor (samma kvalitet som Action Horse och Frank Baines).

De grejorna tillverkas inte längre, men de är synd, de var riktigt snygga o bra grejor.

Som jag misstänkte då. SYND - jag hade gärna köpt fler såna grejor!

1. Du skrev aldrig TRÄNSmärke, du skrev märke ;)
2. Det har funnits och jag var inte säker på om det fanns i dag eller inte.

men det var ju träns hon frågade efter. :p

Jaja... :rofl: Men som sagt har de faktiskt haft träns också, såg ett som de reade ut på Charlies sist jag var där. Trist nog stl ponny :cry: annars hade jag köpt DIREKT!!!

Men som sagt har de faktiskt haft träns också, såg ett som de reade ut på Charlies sist jag var där. Trist nog stl ponny :cry: annars hade jag köpt DIREKT!!!

:banana::bump::banana::bump::banana:
Helt OT, men jag var där i fredags på flytt-rean och då hade de plockat fram ett i stl full!!
Jag tog det direkt! Pris? MED Frank Baines lädertyglar för 500,- :eek: (totalt nedsatt: 2063,-)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Relationer Mitt hjärta brister, det känns som att jag ska gå i tusen bitar. Smärtan är fullkomligt olidlig! I fredags kom min älskade, älskade... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
18 099
Senast: TygerTyger
·
F
Hästmänniskan Vette tusan om jag har hamnat rätt men vi prövar! Har beslutsångest, tänkte man kanske kan få lite nyttiga tips här av hästmänniskor...
Svar
6
· Visningar
2 512
Senast: Kiwifrukt
·
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 587
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur