Jacson sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Vivi_anne_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 910
Sv: Jacson sadel

ljung skrev:
Visst!! Jag virrade det till det där, skrev precis ett "ursäktande" inlägg!!!
Visst ska det vara ortspetsar!!!!
Jo jag såg det vi skrev dom nästan samtidigt ;)

Den sidan har ju både nya och begagnade sadlar, så visst kan det stämma.

Dessutom har de flesta sadlar mindre bomvinkel än man tror, och det behöver inte betyda att den inte passar hästen.
Men tänk på att Sawanna är mer rund, Kentaur är inte gjord för så runda hästar. Koppjärnet är för en häst med högre manke = mindre bomvinkel. Men det utesluter inte att sadeln passar bra längre ner, att den ändå är rätt vidd för henne.

Dominus-Spirit, samma tillverkare La Belle (samma som Amerigo), samma företag, samma bomVINKEL. Billigare.

men "robin Hood" ser väldigt bred ut på bilden från lillhästen

!?!?!?!

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka