Jacson täcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 549
S

Supersonic_

Någon som petat på ett sånt eller rentav har ett själv? Funderar på stalltäckena, hur är dom i storleken? Vad är det för insida?
:bump:

Sv: Jacson täcken

jag har två gamla stalltäcken från jacson men dom ser nog likadana ut nu som då.

Mina täcken är 135 och passar perfekt på min häst som ligger mellan 125 och 135 så jag tycker att dom är mera som en 130, dvs små 135...

blank insida

Jag har till mina båda körhästar. Tycker om dem jättemycket, och passformen är kanon till mina travare. Kan fota senare om du vill se?

Jättegärna :laugh:

Hästen jag främst letar täcke till ser ut såhär..

mumin-augusti-09-006_57229684.jpg

Han brukar ha storlek 165 i täcken. Frågan är om Jacson 165 skulle bli för litet om dom är lite små i storlekarna? :confused:

Jag upplever inte mina som små i storleken. Mina hästar drar 135 i storlek och jacson är inget undantag.
Återkommer vid ca 22.00 med lite pics :)

Här kommer lite foton :) Världens sämsta kvalité med mobilkameran, men men...
Kusen har två ulltäcken under eftersom han var blöt, det är därför det ser ut att ligga lite konstigt. Jag slängde bara på det för att fota.
Insidan är bomull.

29999594.jpg

29999597.jpg

29999603.jpg

29999612.jpg

29999617.jpg

Vi har en bunt har jag för mig, dock några år på nacken men tror att vår största (grövre på 180 cm) brukar stå med ett 155 cm utan problem.

jag har ett innetäcke och aldrig mer säger jag. har av deras nya variant den med 400g fyllning, bogvecken sitter på för fel. litet i storleken också och konstigt sytt där bak.

kan ta bild om jag kommer ihåg i mogon, har just idag vikt ihop det och skulle lägga den långt ner i en låda.

Jag har ett stall/svett täcke från Jacson, i något slags funktionsmaterial. Quiltat tyg typ!

Det 'är riktigt kasst. Sitter skit och hållbarheten är dålig. Gick sönder redan efter 2 ggr.

Inga fler Jacson för min del. Kör på Bucas och HW!

Liknande trådar

Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Puh
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Freazer
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka