jättebebis?

elbereth

Trådstartare
Jag undrar om det är någon som har någon uppfattning/tabell om hur stora kattungar blir som vuxna?

Min ena ungkatt är nämligen otroligt stor, iaf tycker jag det. Han väger drygt 4 kg, sådär 4.3 tror jag och är sju månader. Han var stor redan när vi fick honom och det vore intressant att veta om det är någon annan som haft katter som vägt så mycket som unga och hur stora de har blivit som vuxna?

Han är alltså inte fet, utan vara kraftig och stor.
 
Vilken häftig bild!! :bump:

Jag kan inte uttala mig om vikten,men snacka om att kameran framme vid rätt tillfälle :D :D
 
Tack! Ja det var verkligen en lyckträff :D Många misslyckade bilder på varje bra, tur att det inte kostar något att ta med digitalkameran :angel:
 
Har en skogis som vägde 158gr. vid födslen, alltså väldigt stor.Idag är han vuxen och väger 7 -8 kg. Fick börja banta honomså fort han kommit upp i ålder.De växer ju i allafall till de är fyra år. Han får gärna bli större, men inte fetare.Har ytterligare en ung hane 8 mån och fem kilo.
 
Vet inte vad det är för raser i min kisse, han kommer från katthemmet här. Men jag kan nog tro att han landar på så där 7-8kg.
 
Har oxå en så´n där "jättebebis" hemma :crazy:

Vi var inne och kastrerade Amadeuz förra veckan och vägde honom samtidigt....4,4kg.. :eek: Han har precis fyllt 7 månader men är semilånghårig....av nå´n underlig anledning så har jag alltid fått för mig att de blir större... :confused: Fråga inte mig varför...kanske all päls..

Å andra sidan så är Amadeuz bror korthårig och lika stor så där sköts min något "virriga" teori i sank... :o :)

Härlig kise du har iaf och om ett par månader så kommer det nog att kännas att ha honom i knäet... ;) :D

Mvh C + Gänget
 
Redan nu känns det att han börjar bli tung. Jag brukar nämligen roa oss båda med att kasta omkring på honom, leka karusell eller så (ja, han verkar gilla det :D) och snart orkar jag inte längre!
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 124
Senast: Keb71
·
Katthälsa Anonymt nick, detta är otroligt jobbigt 😩 Bakgrund En ytlig bekant till mig spontanköpte en kattunge på Blocket (jag har talat om för...
Svar
7
· Visningar
1 388
Senast: Hoarfrost
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 532
Senast: nowayout
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 266
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp