Jag är orolig för seniorerna!

LindgrenV

Trådstartare
Jag är inte den som är den och jag är inte den som skapar intriger eller hittar på en massa fuffens om folk och fä. Jag generaliserar ogärna och alla är ju individer (yadayadayada).

Men kära seniorer. Det som sker är inte HÄLSOSAMT. Jag svär på min mormors lama att det inte kan vara lagligt att röka svampar i så kopiösa mängder som ni uppenbart gör. Ser ni inte att ni SPRIDER ert beteende till ANDRA? Hur skulle världen se ut om alla använde dessa suspekta svampar ni funnit? Det skulle inte FUNGERA. Nu är det NOG! Tråd efter tråd spårar ur. Ni är som en enda stor tågolycka allihop :nailbiting:

Tänk på BARNEN för guds skull!
 
@LindgrenV: För att vara helt seriös tror jag några (kanske många) behövt spåra ur. Det har varit mycket skit på sistone som hänt Buke-folk och personligen har det varit underbart att spåra ur lite, man behöver en ventil. Det var länge sen jag kände mig så lätt. Jag är glad att pappa var med om min 40-årsdag men den kommer alltid att vara förknippad med att han blev dålig på natten dagen efter och aldrig kom hem igen. Han dog lite mer än en månad efter det.

Ska vi vara oseriösa tror jag det är dumt att ta livet på för mycket allvar :D
 
@LindgrenV: För att vara helt seriös tror jag några (kanske många) behövt spåra ur. Det har varit mycket skit på sistone som hänt Buke-folk och personligen har det varit underbart att spåra ur lite, man behöver en ventil. Det var länge sen jag kände mig så lätt. Jag är glad att pappa var med om min 40-årsdag men den kommer alltid att vara förknippad med att han blev dålig på natten dagen efter och aldrig kom hem igen. Han dog lite mer än en månad efter det.

Ska vi vara oseriösa tror jag det är dumt att ta livet på för mycket allvar :D

Jag har hittat svamparna jag också :nailbiting:
 
Det var ju som efter all skit som hände mig och jag startade en tråd om att döpa en dildo :)

Man måste få balla ur emellanåt och jag skrattar så jag håller på dö åt draktråden plus nån annan :)

Jag drabbades av enhörningsvirus av den tråden. Fick världens utslag:

10401814_312192298932256_1622275531_n.jpg
 
Jag hittade några i gräsmattan när jag klippte den idag, du får gärna prova dem om du vill.

På den seriösa sidan:
Är det dom små vita med "spetsig" hatt som kallas bläcksvamp? Enligt diverse kockar har du då en riktigt fin matsvamp i din gräsmatta, kruxet är att den måste tillagas innan den "öppnar" hatten och släpper sporerna.
 
På den seriösa sidan:
Är det dom små vita med "spetsig" hatt som kallas bläcksvamp? Enligt diverse kockar har du då en riktigt fin matsvamp i din gräsmatta, kruxet är att den måste tillagas innan den "öppnar" hatten och släpper sporerna.

Nej tyvärr, de ser inte ut så men jag vet inte vilka det är. Något säger mig dock att de inte är ätbara fast jag är å andra sidan en fegis som bara plockar trattisar, gula kantareller och taggsvamp. Ja, och karl johansvamp då men jag har hittills inte träffat på någon som inte varit maskäten.
 
Nej tyvärr, de ser inte ut så men jag vet inte vilka det är. Något säger mig dock att de inte är ätbara fast jag är å andra sidan en fegis som bara plockar trattisar, gula kantareller och taggsvamp. Ja, och karl johanavamp då men jag har hittills inte träffat på någon som inte varit maskäten.

Ser de ut så här?

flugsvamp20foto20s-o20larsen1.jpg


Har hört från säker källa att de ska vara väldigt goda.
 
Nej tyvärr, de ser inte ut så men jag vet inte vilka det är. Något säger mig dock att de inte är ätbara fast jag är å andra sidan en fegis som bara plockar trattisar, gula kantareller och taggsvamp.

Jag är med en fegis när det gäller svamp jag inte känner, titta bara på alla fina sorter de har i välsorterade mataffärer, men till slut har man championerna i korgen ändå bara för att man inte vet hur de andra skal tillagas och smakar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp