Jag är fast......western ,,,here i come :)

lakrits

Trådstartare
Efter att ha spenderat två dagar på High Chaparral så är jag nu fast.

Jag har länge tyckt om hanteringen osv. men nu är det även ridningen som satt sig.

Jag har aldrig sett så många välhanterade hästar på en och samma gång. Inte en enda stökig häst på hela tiden.

Nu är det jag som gör slag i saken och ändrar inriktning.
Det är ju allt omkring också som gör det hela så intressant.
Nu har jag sådan tur att ha westernfolk runt omkring mig (tävlande och hobby) så det är bara att ta tag i det.

Nu blir det inhandling av diverse start utrustning och sedan sätter jag igång :D

Sv: Jag är fast......western ,,,here i come :)

Var inte fölis pappa där?

Tack så mycket......
Jag tror jag kommer känna mig som hemma.

Vi gick igenom westernryttarnas camping på High Chaparral och man såg vilken gemenskap det var. Visst ,,,folk sov i sina transporter osv. men man såg gemenskapen det hade. De satt i gäng och åt och drack och hade det trevligt tillsammans.
Hur ofta händer det på en hopp eller dressyrtävling?
Heller ej troligt att dressyrryttarna skulle kunna tänka sig att campa i sina transporter :rofl:
Det verkar så naturligt allting och det gillar jag.

Nej,,,han var ju inte det :(
Det var ju inte helt bestämt ....men vi får hoppas att han är med snart på någon annan tävling.

Aha! Du var oxå där... Jag med! :bump: Hade du kul då?

Ja,,,,jag hade jätteroligt.
Jag och Loppan var där fredagförmiddag till lördagkväll.....

JAAA!
Jag vill ju se honom!

Jag fick också en sån där "WOW" upplevelse när jag var med kompisen på Greva i oktober 2004. Herregud säger jag bara, inte EN enda häst som gjorde minsta ansats att krångla till något :love:
Gillade kanske inte alla människors hanteringssätt av sina hästar, men över lag var det väldigt imponerande måste jag säga :D

Och som du säger, gemenskapen. Helt amazing. Alla är så trevliga mot varandra, inte alls som hopp-dressyrtävlingarna.
Hade väl varit nåt, att se dressyressen kampa i hästtransporten :rofl:

/Álin, också fast ;)

Senast ändrad av en moderator:

Då kan ni ju tänka er hur det är att vara med som tävlande i 3-4 dar.... :love: Det roligaste man kan tänka sig....speciellt på painttävlingar när breedingstockmaffian samlas i ridhuset... :angel:

/Carina :eek:

Nej det kan jag nog inte tänka mig, men jag kan mycket väl tro att det är så :D
Oj, breedingstocksmaffia.
Vad är det förnåt, maffian alltså? Det låter farligt, nu kanske jag aldrig mer vågar gå på nån painttävling :p :D

Jag är också heeelt såld!!! :bump: Måndagen har jag tillbringat med att försöka hantera lasson :) :) :) samt ridit ut i skogen i min nyinköpta boots :banana: Har redan börjat planerat inför nästa år, det är inte en fråga om jag ska dit, frågan är hur många dagar :D

Det är gänget med de ickefläckiga paintarna.... :D Oooo ja, vi är livsfarliga...not! :bump:

Inte så konstigt kanske att man fastnar med alla snyggingar som bara vimlar :D OK vilka gillade ni bäst???Själv föll jag handlöst för Lone Bright Star :o Coco Skunk kommer på en tät andraplats...

Jag red också engelskt förut, men blev omvänd :) och jag kände verkligen att jag "kom hem" när jag började med western.
Lycka till!

Jaså, du har hittat hit också.... ;) Blaskan är äntligen på g nu. :angel:
Förresten har du anmält dig till Hammarö tävlingen? Om inte så behövs det funktionärer...... :D

Lenita skrev:
Det är gänget med de ickefläckiga paintarna.... :D Oooo ja, vi är livsfarliga...not! :bump:

*puh* :D

Angående dessa ickefläckiga paintar/breedingstocks, räknas de som "äkta" vad gäller tävlingar, registrering och avel, eller är de "oäktingar" som inte får vara med? :confused:
:p

Jodå, vi räknas men de fläckiga är så rädda för oss på tävlingbanan att de ordnat egna klasser åt oss..... ;) :angel:

*lånar*

Idag har jag ridit min gumma för första gången efter hennes fölning.
Åh,,,det var så härligt. Bara lite skritt men hon var jättesugen på att jobba. Då vi hade lite westernmänniskor på besök så var jag givetvis tvungen att provsitta henne med westernsadel. Det var helt OK :) .

Hon passa i den så det är nog meningen vi ska hålla på med western :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 367
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 460
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka