Jag är i himlen ;)

Alexandra_W

Trådstartare
Jag har nästan alltid gummistövlar höst/vinter/vår när jag är i stallet men inte tänkt rida. De är snabba att hoppa i, lätta att göra rena, vattentäta osv.

Fast oavsett hur många sockar och sulor man stoppar i blir det lätt KALLT om fossingarna när termometern sjunker. Dessutom är det lite för halkig sula.

Jag har gått och dreglat på dyrare, varmfodrade vintergummistövlar. Men herregud, det priset för gummistövlar liksom, näää...

Men, så för en gångs skull så kom jag IHÅG det där när pappa frågade vad jag önskade mig i födelsedagspresent. (Fyllde år på nyårsdagen). Idag var vi således och provade ut ett par. Kraftigare än vanliga i själva gummit, rejält grepp i sulan varmfodrade och med varmfodrad sula.

Och tja, vad kan jag säga mer än - halleluja! :bow:

Nästa gång ska jag nog inte vara så dumsnål när jag går där och dreglar, det finns visst en anledning att den kan ha den där prislappen på dem ;)

Sv: Jag är i himlen ;)

Men idag var det väl inte kallt? :p
Inte här iallafall!
Men, de är säkert varma ändå :)

Sv: Jag är i himlen ;)

Mmm...jag stog och dregglade på ett par såna på Coop i Skara och dpm var på rea för 395 kronor men fanns bara i 36 och 47 *ler*....så det blev inga till mej men jag är sotis ska du veta!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka