Jag är så trött

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pimsen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 890
P

Pimsen

på att min häst ALLTID tar sönder sina täcken. Är det någon som har något råd hur man kan komma bort från detta. Har lagat täckena först hos en som lagar täcken, men han kommer ju in med nya hål varje dag han varit i hagen!!!!! :devil: .....har börjat laga med silver tejp......snyggt...men det drar han oxå av!!!!! Har inte råd att köpa nya täcken hela tiden! Snälla ge mig några råd! Någon annan som har samma problem?

Sv: Jag är så trött

Vad har hästen för sorts täcken?

Prova några riktigt rejäla Rambo-täcken.

Annars får du ju sätta "haklapp" i grimman så hästen inte kommer åt att bita i täcket.

Det är inte att han biter sönder dem utan han sliter sönder dem mot träd och buskar, men jag hittar inte några "taggiga" eller vassa träd eller buska i hagen så jag fattar inte hur han bär sig åt...... Använder mig av shiretäcken för det mesta, har även ett sverigetäcke som han oxå slitit i trasor. Det kostade 1100:-.....blir man glad eller...:crazy:
Var får man tag på rambotäcken? Vad ligger de i för pris?

Horsewere (rambo b.la.) täcken finns i de flesta hästaffärer, dock ej Hööks. Rambo täcken ligger runt 2000-3000 kr.

Oxxx skrev:
Horsewere (rambo b.la.) täcken finns i de flesta hästaffärer, dock ej Hööks. Rambo täcken ligger runt 2000-3000 kr.
De hästaffärer jag har i närheten här som jag vet är hööks och börjes.....där finns inte Rambo. Finns det så man kan beställa någon katalog någonstans??? har nämnligen letat förrut efter de täckena men inte lyckats hitta dem. Bor i Ronneby, Blekinge

Liknande trådar

Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
517
Senast: _Elly_
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 084
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka