Jag bara måste berätta!!!!

Nu tror dock inte jag att djurskydds inspektören kommer att ta hunden i från dig om du har hunden i bur en timme om dagen och annars sköter den på rätt sätt och har en vettig andledning till varför den ligger instängd i sin bur. När de har väldigt problem med att kunna ta ifrån människor sina hundar som verligen vanvårdar dem...
Och lagtexten är skriven på ett sånt vis att man ska kunna "ta fast" människor som vanvårdar sina djur.
Men personligen tror jag att många hundar blir betydligt lugnare när de slipper hålla reda på hela huset när de är själva. Med våran vovve hjälpte det inte med bur heller utan han trivs enbart i hundgården, alltså får han vara där när vi är borta.
 
Bryter jag mot lagen nu då?
Vera får ju sitta i sin bur dag och natt.Hon är inte ens lös i lägenheten,utan äter och dricker och sover därinne.
Har gjort det i tre veckor och ska göra det i MINST fem veckor till.
Eller menas tillfälligt i detta fall? :confused:
 
Det är nog inte många 12-13-åringar som vågar ifrågasätta vad en vuxen gör med sin hund..
 
:bow: Vår tik är i bur när vi åker bort, då hon blir stressad av att "hålla koll" på hela huset. Hon ligger lugnt och sover i buren, men det är enda gången hon stängs in där hon sover där på nätterna, men väljer det själv.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Rie
·
Övr. Hund Bara den här veckan har jag läst om 3 fall där större hund biter ihjäl småhund. 1. Rottis sitter i bil med bakluckan öppen och grindar...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
17 889
Senast: purity_666
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 066
Senast: Magiana
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 448
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp