Jag blir galen!!!

fejko

Trådstartare
Försöker öppna en sk barnsäker flaska Clinique take the day off men jag får inte upp korken. Min sambo har lyckats men jag kan bara inte. Det är en skruvkork som man ska trycka ned och sedan vrida (vilket håll? Bilden kan visa både medurs och moturs). Jag får ont i händerna men lyckas ändå inte ...
 
Försöker öppna en sk barnsäker flaska Clinique take the day off men jag får inte upp korken. Min sambo har lyckats men jag kan bara inte. Det är en skruvkork som man ska trycka ned och sedan vrida (vilket håll? Bilden kan visa både medurs och moturs). Jag får ont i händerna men lyckas ändå inte ...
Jag har aldrig stött på en flaska som öppnas åt fel håll så moturs är min gissning.
När jag jobbade med att sortera FA på återvinningscentraler så hade jag ofta problem med utslitna barnsäkra korkar. Det jag gjorde var att ställa dem på golvet så jag kunde få mer kraft när jag tryckte ner korken, "hänga" mig på korken och sedan vrida. Jag tror jag gick bet på en eller två korkar totalt med den metoden.
 
Tack för alla tips men jag har fortfarande inte lyckats. Får vänta på sambon tills jag kan tvätta bort sminket :mad:
 
Försöker öppna en sk barnsäker flaska Clinique take the day off men jag får inte upp korken. Min sambo har lyckats men jag kan bara inte. Det är en skruvkork som man ska trycka ned och sedan vrida (vilket håll? Bilden kan visa både medurs och moturs). Jag får ont i händerna men lyckas ändå inte ...

Har sager vi "righty tighty, lefty loosey" ... nagot som jag finner lattare att komma ihag nar jag funderar pa om jag skruvar at fel hall och det ar darfor det inte gar. :p
 
.
Har sager vi "righty tighty, lefty loosey" ... nagot som jag finner lattare att komma ihag nar jag funderar pa om jag skruvar at fel hall och det ar darfor det inte gar. :p
Tack för tipset men jag kan skruvregeln. Sambon kom hem och den här gången iakttog jag honom noggrannt när han öppnade flaskan. Sedan kom det fram att han också hatade barnsäkra korkar.

Jag tycker också det är svårt att veta om korken verkligen är på? Man vill ju inte att flaskan ska läcka.
 

Liknande trådar

Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
74 076
Senast: anaby
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 223
Senast: ekra
·
Äldre Alltså jag blir vaaansinnig på korkar där man ska tycka på mitten för att kunna skruva upp dem. Jag lyckas inte. Det krävs ett finger...
2
Svar
24
· Visningar
16 088
Senast: corzette
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp