Jag blir galen!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Frankiiee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 910
Sv: Jag blir galen!

Jag kan förstå att tarmsystemet inte är ändrat, men hos en tävlingshäst som äter en massa måste det göra någon biverkan på?

Effekten är nog att deras magar inte är dem bästa...:cool:
Eller så får de nåt magtarmspecial för att maskera att deras magar inte mår bra av lika många kilo kraftfoder som grovfoder eller ännu värre.

Men när man snackar bara tillskott/örter eller likn så är kanske grejen att de inte gör nån verkan så det är därför det inte blir några problem om de käkar mkt sånt... :idea:

Sv: Jag blir galen!

Precis!
Det hade jag kunnat tänka mig :)
Tur att man försöker då hålla en så normal kost till hästen :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 714
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska... 2
Svar
20
· Visningar
2 214
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår