jag får nog ge mig...

Seabaz

Trådstartare
... och inse att min ponny-häst inte längre drar 135 i täcken :crazy:

Han drar 140 på längden och säkert 145 i bogen...
Köpte ett täcke på globen igår, iofs ett jacson fleece med hals och då blev jag rekomenderad att ta ett i stl 145 och det satt som en smäck!!

Dessutom kan han inte ha sitt 135 vintertäcke i bogen, det spänner som fan och ju mer man spänner upp så blir det ju en glipa där fram, den är väl 1,5-2 decimeter nu för att täcket ska ligga på och inte spänna fööör mycket.

Är det värt att prova att 145 utetäcke?
Det kanske blir väldigt stort?
Han har ett shires half-combo i 135 som är väldigt stort men sitter också bra.

Jag blir så.... :cool:

Sv: jag får nog ge mig...

Seabaz skrev:
... och inse att min ponny-häst inte längre drar 135 i täcken :crazy:

Han drar 140 på längden och säkert 145 i bogen...
Köpte ett täcke på globen igår, iofs ett jacson fleece med hals och då blev jag rekomenderad att ta ett i stl 145 och det satt som en smäck!!

Dessutom kan han inte ha sitt 135 vintertäcke i bogen, det spänner som fan och ju mer man spänner upp så blir det ju en glipa där fram, den är väl 1,5-2 decimeter nu för att täcket ska ligga på och inte spänna fööör mycket.

Är det värt att prova att 145 utetäcke?
Det kanske blir väldigt stort?
Han har ett shires half-combo i 135 som är väldigt stort men sitter också bra.

Jag blir så.... :cool:

Han har väl musklat sig! :)

Jag har samma problem med täcken till min pålle... Han är grov och stor, har 145 i täcken men det är alltid lika spännande att prova nya.. De som sitter allra bäst på honom är faktiskt H**ks Tm och HP täcken! Är förvånad över hur bra kvalitet de håller med för det priset! Täta och tåliga! Visseligen rullar han sig inte när han har täcke och har snälla hagkompisar :angel:
Treadstone tex däremot blir alldeles för trångt för honom i bogen..

ja man får se det från den sidan, hehe.
Kanske ska investera i ett nytt vintertäcke då. hittar jag inget på globen imorrn blir det nog ett från Bole. Dom är billiga!

Jag köpte ett stalltäcke på Börjes i globen igår som jag ska prova på pållen när jag blir frisk.. De flesta av deras täcken brukar passa grövre hästar som är breda över bog och bringa.

Hoppas du hittar ett bra täcke som passar iaf!! :)

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 338
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 820
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 178
Senast: Gabriol
·
Utrustning Letade nästan ihjäl mig efter passande täcke till mitt varmblod. Allt gav bogskav. Provade ett HW rhino original, medium, vilket satt...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka