Jag får tvärspunk!

Madick

Trådstartare
Jag är så ARG på den här datorn. Sitter och försöker installera iTunes och Quicktime så min mammas nya iPod ska fungera. Men inte då.

Startar man iTunes får man att det uppstått ett oåterkalleligt fel och vill jag skicka felrapport. Har provat med rådet jag fick att installera Quicktime 7 separat. Hjälpte inte. Skulle avinstallera hela skiten och börja om från början, men då går det inte att avinstallera Q7 och nu är det programmet "trasigt" och funkar inte, men går heller inte att ta bort.

GAH! Jag får totalt superspel och vill kasta ut datorskrället.

PLEASE säg att nån kan hjälpa mig.

Sv: Jag får tvärspunk!

En anledning till varför man inte ska skaffa iPod ;)

Sen förstår jag väl iofs inte varför du behöver QuickTime. Vad jag vet så behöver du väl bara iTunes (eller något tredjepartsprogram med liknande funktionalitet)

Det är min mamma som köpt den. Finns det något annat att använda som rymmer mycket där man kan lyssna på ljudböcker?

Det enklaste nu när den är inköpt, är väl att försöka hitta något tredjepartsprogram som kan föra över musik till iPod, jag vet att det finns sådana, men har inte koll på vad de heter eller vilka som kan tänkas vara bra, eftersom jag själv inte har iPod.

Skit i Quicktime! Vad ska du med det till?

Avinstallera iTunes och försök på nytt. När jag installerade det på min gamla pc för länge sen var det inga som helst problem.
iTunes är ju jättebra om man väl får in det :rofl:

/Jonaz, som har både iTunes, iPod och MacBook

Men det går inte att få iTunes att funka heller. Och nu när Quicktime finns på datorn säger iTunes att Q7 behövs, men det funkar ju inte. Otroligt frustrerande.

iPoden finns det köpare till för inköpspris (en som var med på samma resa) därav frågan om annan spelare.

YES! I'M THE QUEEN OF DATAFIX!

Hehe, jag är tvärstolt över mig själv. Lyckades fixa så nu funkar det! Jag trodde ett tag att det var helt hopplöst.

Vad jag gjorde var att avinstallera (och struntade i att den sa att det inte gick). Sen sökte jag reda på alla filer som fanns på datorn, deletade dem, startade om datorn och installerade på nytt. Och vips funkade det!

Ca 600 filer fanns kvar efter avinstallationerna...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka