Jag fattar faktiskt inte varför ni har så dåligt rykte

Jag håller absolut med dig @Milsosari, det är något alldeles speciellt med en gammal hund som man kamperat ihop med i många år. Huliganen fyller snart 13, och jag blir varm inombords varje gång jag ser honom (även när han kör upp mig mitt i natten och behöver gå ut). Vi var aldrig några lysande stjärnor på lydnadstävlingarna, men oj så mycket roligt vi haft ihop! Och när jag tänker på att det rimligtvis snart är slut, så blir jag lite lessen och kall inombords.

Tänk att han också har blivit så gammal! Men vi får hoppas att han får bli 15 år i alla fall. Inte omöjligt med den rasen!
 
Min syster har en labbe/golden mix och den hunden ser alltid olycklig ut. Jag blir rent ledsen av det, men hon är inte olycklig (för det mesta, ibland tycker hon så klart synd om sig själv). Hon bara ser sån ut. :)
 
Hundar har definitivt ansiktsuttryck! De som säger annat kan inte veta mycket, ärligt talat... Inte nog med det, de har uttryck som väldigt mycket liknar våra egna. Vad ser du här, tex?

pjDVvF0.jpg

MBlDVJd.jpg


R79VvlL.jpg

q8wtFwk.gif


Jag är rätt säker på att en människa som aldrig haft något att göra med en hund kan titta på dessa bilder och inte bara se skillnaden (ja, det är samma hund :D) utan även tolka vad han förmedlar.

Även bulldoggar och liknande kan i min erfarenhet se annat än förtvivlade ut, även om det såklart blir svårare ju mindre flexibelt ansiktet är - en del extremt platta hundar har ju liksom inte "plats" att göra något med sitt ansikte. Men jag tänker också att de extremt platta hundarna förmodligen är förtvivlade en stor del av tiden. Jag vet själv hur jag mår när jag inte får luft... :(
Åh, Monster :love::laugh:

1 Jag försöker se ut som Miaos hundar, pigg och glad och arbetsvillig. Vad sa ni, tungan? Är det nåt fel på den?

2 Livet var enormt mycket enklare innan hon kom på det där med omvänt lockande. Men om jag LÄGGER HUVUDET PÅ SNED DÅÅÅÅ ..?

3 Okej, jag borde inte tuggat sönder hennes nya fårskinnstofflor för 800 spänn. Jag förstår det och jag skäms. Men om jag håller det här neutrala ansiktsuttrycket kanske hon tror att det var nån annan?

4 Herregud. Jag är SÅ trött på henne. Det är november, det är söndag, hon sa just nåt om TRÄNA, kan man inte bara få vara I FRED?
 
@Monstermom Du måste ge facit till bilderna! :D

Haha, den enda som har ett riktigt facit lär väl vara Monster själv, men OK. :laugh:

1. Ja, jag vill göra något, vad har du för idé? Jag är med!

2. Jag har en jättebra idé, kom igen så gör vi det tillsammans!

3. Jag gillar inte det här... Kan jag få det att inte vara såhär på något sätt?

4. Nej. Tänker jag inte göra. Glöm det. Jag har sagt nej. Jag menar nej. Nej. Fortfarande nej. Nä.
 
Haha, den enda som har ett riktigt facit lär väl vara Monster själv, men OK. :laugh:

1. Ja, jag vill göra något, vad har du för idé? Jag är med!

2. Jag har en jättebra idé, kom igen så gör vi det tillsammans!

3. Jag gillar inte det här... Kan jag få det att inte vara såhär på något sätt?

4. Nej. Tänker jag inte göra. Glöm det. Jag har sagt nej. Jag menar nej. Nej. Fortfarande nej. Nä.
Då hade jag ganska rätt på ettan och fyran i alla fall. :up: Tvåan :love:
 
Och i händelse att jag inte är ensam i kategorin "hundnörd, men också samtidigt väldigt efter!" så har jag precis upptäckt att Tawzer numer har VOD! :bump:

Jösses, när jag väl får fiber (sitter ett jack i väggen nu! ... men ingen kabel i marken... :cautious:) ska jag se tills ögonen blöder!
(... efter dollarkursen gått ner något, kanske...)
 
Och i händelse att jag inte är ensam i kategorin "hundnörd, men också samtidigt väldigt efter!" så har jag precis upptäckt att Tawzer numer har VOD! :bump:

Jösses, när jag väl får fiber (sitter ett jack i väggen nu! ... men ingen kabel i marken... :cautious:) ska jag se tills ögonen blöder!
(... efter dollarkursen gått ner något, kanske...)
:confused: Tawzer:confused: VOD:confused::confused:
:confused::confused::confused::confused::confused::confused:
:angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp