Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Sv: Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Själv tycker jag det låter som ett helt fantastiskt jobb! Vilken förmån att få träna och tävla en massa fina hästar!

Angående ditt tränar-problem så tänker jag lite som så att du kanske ska prova att låta hästarna utbilda dig? Låter kanske lite knepigt, men de som har lärt mig mest genom åren med hästar är ingen tränare, utan hästar med olika problem.

Läs böcker och på internet och prova dig fram, träna dig i att läsa av vad som funkar med vilken häst och träna dig i att vara lyhörd på hur de olika hästarna fungerar.
 
Sv: Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Hästjobb med bra boende, bra arbetsuppgifter och bra lön växer väl inte på träd? Om du nu tjänar hyggligt, har du inte råd att ta ut en bra tränare som hjälper dig några timmar per vecka? I så fall kanske även den sista pusselbiten för din trivsel faller på plats, och jobbet verkligen blir riktigt bra?

Nej, de gör ju inte det! Och ja, jag hade gärna använt en del av min lön till att betala en bra tränare. Kruxet med det är språket... Min tyska är än så länge under all kritik, så bara att kontakta en tränare är en enorm utmaning. Dessutom behöver jag någon som översätter en del åt mig under lektionerna. (Jag pratar engelska med chefen och hans fru) Så oavsett behöver jag ha medhåll och hjälp från chefen/frun. Och i detta fallet är det nog inte pengarna det hänger på, de har så det räcker och blir över och är inte snåla av sig. Så om jag bara lyckas övertala dem att jag behöver en tränare, så hade det löst mycket. För jag tror att jobbet kan bli riktigt bra om jag får rätt hjälp. Men, det har kanske dykt upp en lösning till det, återkommer längre ner med den!
 
Sv: Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Vad hjälper ett bra CV om du inte kan något?? Skall du starta eget så får du hästar på de resultat du gör, inte på vad det står i ditt CV.

Det har du alldeles rätt i, därav min fråga från början! Men, ska jag någon gång söka ett annat jobb så är ju CV:t desto viktigare. Det är inte direkt så att mitt CV sen tidigare är fullt med långa anställningar ;)
 
Sv: Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Om du har tillgång till videokamera så kan du göra till vana att spela in dig själv 1 gång i veckan så att du följer din egen utveckling och ser om du lägger dig till med dåliga ovanor. Då tränar ju dels på att ge feedback samt att du får saker att tänka på under veckan som kommer. Glöm inte de bra sakerna du gör, då det ibland kan vara svårt att se skogen för alla träd.

Jo, en videokamera ska jag nog kunna låna. Tack för tipset!
 
Sv: Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Själv tycker jag det låter som ett helt fantastiskt jobb! Vilken förmån att få träna och tävla en massa fina hästar!

Angående ditt tränar-problem så tänker jag lite som så att du kanske ska prova att låta hästarna utbilda dig? Låter kanske lite knepigt, men de som har lärt mig mest genom åren med hästar är ingen tränare, utan hästar med olika problem.

Läs böcker och på internet och prova dig fram, träna dig i att läsa av vad som funkar med vilken häst och träna dig i att vara lyhörd på hur de olika hästarna fungerar.

Jag gillar ditt tankesätt och det var så jag gjorde de första två månaderna. (Har varit här i snart tre nu.) Det hjälpte jättemycket då, men nu har det liksom tagit stopp och jag blir mest frustrerad när jag inte kommer någonvart. Men som jag skrev tidigare, det kanske har dykt upp en lösning :)
 
Sv: Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Tusen tack till alla som svarat och tipsat!

Jag insåg idag att lösningen på mitt problem har funnits mitt framför näsan på mig hela tiden. Det är nämligen så att det bor en rysk kille här också som egentligen inte jobbar med hästarna. Det har dock visat sig att han är en fantastisk ryttare - en riktig naturbegåvning! Han har tydligen jobbat med hästar professionellt i många år innan han kom hit. Han har ridit med mig ett par gånger denna veckan, vilket bara det inspirerat mig mycket. Dels var det underbart att kunna se bra ridning samtidigt som jag själv red, plus att jag skärpte mig mer när det var någon annan som såg mig rida. Inte nog med det, utan idag när jag red den svåraste hästen så hjälpte han mig från marken istället. Och om man bortser från vissa missar i kommunikationen pga språket, så var det helt fantastiskt! Han såg varenda liten detalj, och efter en stund var hästen som ny! Min ridning också, för den delen. Sååå, förhoppningsvis kan han hjälpa mig en bra bit på vägen! Jag tror också att jag lyckats fixa en hopptränare som ska hjälpa mig förhoppningsvis en gång i veckan.

NU är jag motiverad igen, wohoo! :banana:
 
Sv: Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Bra att det löste sig, lycka till i fortsättningen! :)
 
Sv: Jag fick drömjobbet - men vill jag ha det? Hjälp mig!

Det är nu man saknar "Gilla" knappen :D

Skönt att det löste sig för dig iallafall. Lycka Till i fortsättningen!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 622
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 091
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 116
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp