Jag förstår inte..?

Fibusen

Trådstartare
Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men i fall det blir fel får någon flytta på den..

Men iallafall,idag när jag skulle ta in hästarna var ena hästen lerig på BÄGGE kotor bak? Från hoven,och kanske 5-7 cm ovanför kotan,plus hela kotan.. På framsidan av benen.

HUR sjutton lyckas man med det? (Förutom att bokstavligt talat släpa benen efter sig..) såg ingen hälta,leran var färsk,så det verkar ha hänt rätt nyligen..

Sv: Jag förstår inte..?

kan ha skvätt upp när han går o springer

Nej,det var jämt,tjockt lager lera.. Man ser nog om han trampat i en pöl/stänkt upp lera,eller nått annat på benen,och det har det INTE gjort.

Kan han ha kotat över på bägge bak?

Har inte lera så att det stänker upp i hagarna. Och var endast på bakbenen han hade så.

Ja då gissar jag på en tvärnit. Sprungit och sen ptttrrrrroooo en härlig glidning ner under gräset och splask......... kanske;)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 294
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 940
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 885
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka