Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har lääänge funderat på att skaffa marsvin släppte dock den tanken och skaffade mig min lilla Filur som många vet här. Dock dök tanken upp igen och lägligt nog fann jag en annons där dom ville skänka bort två flickor på ett år med bur typ där jag bor.
Det var så att deras barn hade tröttnat på dom så dom fick typ bara sitta i sin bur och föräldrarna kände dom kunde få det bättre än så.
Ringde på annonsen idag och 17.00 var jag iväg och hämtade dom små svinen.
Ja man har ju "räddat" två iaf.
Risken är ju att det blir så här när barn får djur. Dom tappade intresset efter ett tag för sina och till slut blev det deras föräldrar som fick ta hand om dom. Då beslutade föräldrarna att bättre att skänka bort djuren. Sorgligt för barnen när dom väl försvann men var nog bäst för djuren. Dock har jag erbjudit dom att komma och hälsa på och se hur dom har det om dom saknar dom för mycket.
Önskar att mina var lika renliga. Killarna har 2 sektioner à 1*1 m/sektion och de tycker att små toaletter är överskattat, därför skiter och kissar de i hela ena sektionen.
Man sparar ENORMT mycket spån kan jag tala om för dig och Nicco älskar att ligga på fleecen och mysa. Madde föredrar dock att ligga i spån så hon hoppar in på toaletterna under hängmattan.
Ja dom är riktigt mysiga. Just nu är dom ute och springer fritt i lägenheten, jättemysigt att ligga under granen.
Jag konstaterade att dom kissade och bajsade medans dom åt hö för bajshögarna flyttade sig efter var höet låg. Så nu är bägge toaletterna under hängmattan och höet precis bredvid där så nu är det typ inga pluttar nån annanstans.
Har du testat ha fleece som bottenmaterial kanske får dom att välja toaletthörn på annat vis?
Hästnyheter I en gästkrönika skriver kriminologen, författaren och föreläsaren Maria Dufva om hur hon möts av starka vädjanden från barn i skolor om...
Hundavel & Ras Nu blev det så att jag avstod från att anmäla oss denna gång. Ju mer jag tänkte på det desto konstigare kändes det att tuta i henne mer...