Bukefalos 28 år!

Jag har gjort en Bläckis.

Trodde att detta var ytterligare en tatueringstråd pga rubriken ;)

Men ja skyddsplast. Jag tycker det är bra om man kan ha skyddsplast på så länge som möjligt för att spara på produkten om den är genomskinlig.

Men det behöver inte gå till överdrift. Min kusins farmors hem var rena plastfabriken. Till och med soffan var inlindad i plast, det var helt omöjligt att sitta på den tyst.
Min far behöll skyddsplasten på insidan av dörrarna i sin Saab v4 tills den ramlade bort av sig självt. :meh:
 
Jag köpte nya torkarblad till bilen men dom var fruktansvärt dåliga. Kunde knappt se när det regnade för att det blev bara ränder och vissa delar av rutan tog dom inte alls utan allt vatten blev kvar. Klagade högljutt för alla som ville lyssna vilken skit det var jag hade köpt på den billiga bildelskedjan.

En dag när jag tankade noterade jag att det hängde något från den ena bladet. Fasen tänkte jag, har dom redan gått sönder dessutom! Men nej, det var plastskydded som var trätt på gummilisten som hade börjat glida av. När jag väl drog av den så fungerade dom betydligt bättre...

Plastskyddet måste varit väldigt likt gummi för varken jag eller pappa noterade att det var ett skydd på när vi monterade dom.
 
Jag köpte nya torkarblad till bilen men dom var fruktansvärt dåliga. Kunde knappt se när det regnade för att det blev bara ränder och vissa delar av rutan tog dom inte alls utan allt vatten blev kvar. Klagade högljutt för alla som ville lyssna vilken skit det var jag hade köpt på den billiga bildelskedjan.

En dag när jag tankade noterade jag att det hängde något från den ena bladet. Fasen tänkte jag, har dom redan gått sönder dessutom! Men nej, det var plastskydded som var trätt på gummilisten som hade börjat glida av. När jag väl drog av den så fungerade dom betydligt bättre...

Plastskyddet måste varit väldigt likt gummi för varken jag eller pappa noterade att det var ett skydd på när vi monterade dom.
:rofl::rofl:
 
Jag smugglade in en liten kasettbandspelare på en konsert med The Cure på Globen. Maken som var betydligt längre än mig skötte inspelningen, när vi kom hem upptäckte vi att pauseknappen var intryckt.:o
Jag lyckades förstöra en hel filmrulle med att öppna locket på kameran innan jag dragit27862 tillbaka hela filmen som man gjorde förr. En halv safari i Tsavo Tanzania med massor av fina bilder på geparder bl.a . Bara jag som fotade geparderna så de andra som skulle få bilder av mig var lagom glada . Jag blir påmind lite nu och då.:crazy:
 
Shoppade en ny fån, stoppade i batteri och allt annat enligt instruktionerna och laddade den.
Drog även av skyddsplasten från skärmen.
På förra fånen lyckades jag aldrig skicka bilder via sms utan bara via messenger, så nu fotade jag och lyckades skicka, YES!!!!

Men f-n vilken kass kamera!!!! Ska det verkligen bli så oskarpa bilder? Jaja, den kostade bara 500:-.

Ehm, det satt visst en liiiiten, blå, skyddsplastbit på kameragrejsen.

Snälla, delge era bläckismoments, det måste finnas fler av oss!

Får jag bara fråga då jag uppenbarligen missat något, men vad är det som startat detta ”bläckismoment”?! :nailbiting::p
 
Mamma hade en diskmaskin i sitt orangea kök, en brun
När köket byttes ut så blev det vitt men diskmaskinen som hon vägrade koppla in var ff brun
När vi skulle flytta så kopplades maskinen in och hoppsan, den bruna framsidan gick visst att ta bort och diskmaskinen blev vit.
Inte illa för en maskin från börja än av 80-talet 😂
 
Jag köpte nya torkarblad till bilen men dom var fruktansvärt dåliga. Kunde knappt se när det regnade för att det blev bara ränder och vissa delar av rutan tog dom inte alls utan allt vatten blev kvar. Klagade högljutt för alla som ville lyssna vilken skit det var jag hade köpt på den billiga bildelskedjan.

En dag när jag tankade noterade jag att det hängde något från den ena bladet. Fasen tänkte jag, har dom redan gått sönder dessutom! Men nej, det var plastskydded som var trätt på gummilisten som hade börjat glida av. När jag väl drog av den så fungerade dom betydligt bättre...

Plastskyddet måste varit väldigt likt gummi för varken jag eller pappa noterade att det var ett skydd på när vi monterade dom.

Påminner mig om den gången jag plötsligt fick något fladdrande i torkarbladet, rakt i synfältet. Det var en illgul p-bot från flera dagar tillbaka. :meh:
 
För några år sedan köpte jag min första iPhone och tänkte att denna får jag vara riktigt rädd om så jag såg till att fixa ett bra skärmskydd till den

Fattade inte att skärmskyddet jag köpt var i tre skikt, varav skikt 1 och 3 skulle bort...

Jag plockade bort skyddsplasten på ytan som skulle ligga mot skärmen och grämde mig sen hur grumlig upplösning min nya telefon hade :grin:
 
Jag köpte en TV-möbel från IKEA när jag flyttade senast. Vit med luckorna i någon sorts mörkbrun melerad/träliknande finish som är supersnygg. Möbeln installerades ett par veckor senare och tyckte att den liksom var lite tråkigare i den bruna färgen än vad jag mindes, lite grådassig liksom. Men den var billig pga utgående modell så kände att det var en bra köp ändå.

Drygt två år senare när jag städar ser jag att ena luckan liksom börjat flagna i kanten, ska dra bort och vips - ljusblå plastfilm över hela luckorna (de är stora!). Det grådassiga försvann och en vackert brunmelerad möbel trädde fram.

Brukar inte berätta om detta då det känns alltför pinigt, men här verkar jag ju vara i gott sällskap :D
 
Skulle starta min dåvarande unghäst i unghästklassen i Falsterbo, det största man kunde göra typ. Mamma skulle filma, och filmade när jag red runt banan innan startsignal. Sedan skulle hon pausa för att spara lite batteri, men som ni säkert räknat ut missade hon att faktiskt trycka på "record". Så hon stod hela ritten och zoomade och hade sig utan att få med något alls på film. Dessutom missade hon ju hela ritten eftersom det var svårt att få någon känsla för det när man kollar genom kameran.

Så det enda som finns kvar av det hela är typ 20 sekunders film när jag rider runt banan innan startsignal :laugh:
 
Köpte en stor miniräknare till en kamrat - som inte fungerade så den lämnades tillbaks. En annan kamrat hade en likadan och tog då upp detta varpå frågan kom om vi provat ta bort plastremsan vid btterierna.
 
Skulle starta min dåvarande unghäst i unghästklassen i Falsterbo, det största man kunde göra typ. Mamma skulle filma, och filmade när jag red runt banan innan startsignal. Sedan skulle hon pausa för att spara lite batteri, men som ni säkert räknat ut missade hon att faktiskt trycka på "record". Så hon stod hela ritten och zoomade och hade sig utan att få med något alls på film. Dessutom missade hon ju hela ritten eftersom det var svårt att få någon känsla för det när man kollar genom kameran.

Så det enda som finns kvar av det hela är typ 20 sekunders film när jag rider runt banan innan startsignal :laugh:
Har vi samma mamma :laugh:
Och intressant hur det alltid skiter sig så fort det är något man VERKLIGEN vill ha inspelat. Nej då är antingen rullen slut eller luckan till linsen på :cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp