Bukefalos 28 år!

Jag har gjort en Bläckis.

Kanske inte har något med plastfilm att göra men oj så pinsamt detta var...Min mamma var iväg på en ridtävling med sin häst och jag skulle komma dit andra dagen med egen bil för att tävla några klasser. Tyvärr tappar jag bort mig på vägen dit, och resan börjar ta alldeles för lång tid. När jag stressat inser att jag åker på fel väg så hittar jag absolut ingenstans att vända, stannar bilen och vänder mig bakåt, ser inget konstigt börjar backa. Backar rakt ner i ett väldigt djupt dike, och fråga mig inte hur jag bar mig åt, men det slutar med att bilfan hänger fast i fronten och bakdelen hänger fast över andra kanten medan alla däck svävar i luften 😂. Kliver ur bilen och inser att jag står mitt framför den fina golfklubben med stora fönster massa snoffsiga människor som sitter stirrandes gapandes och käkar middag! Jag får en jävla fart i benen och vänder mig åt andra hållet och får nu syn på ridklubben....på andra sidan en stor lerig åker. Jag tyckte tydligen att det var nog med krånglande och letande av vägar så jag börjar således gå över åkern, fram kommer jag till ridklubben med lera upp till knäna, genomsvettig. Fick rida mina klasser och se ut som något katten släpat in. Det slutade med att bilen fick hänga i diket till sent på kvällen när tävlingen var slut och tävlingsledaren fick dra upp den med traktor.... hans exakta ord var "men.......Hur....alltså ...va, hur f*n har du lyckats med detta?!"😂😂😳
 
28993
 
Skulle på tävling någonstans på landet, på småvägar. Inte direkt skyltat. Slingrigt och krokigt.
Börjar undra om jag inte åkt lite vilse..

Möter en bil med hästtransport. Tänker att dom ska säkert också till tävlingen. :idea:
Så jag vänder och följer efter.
Smart. Tänkte jag.

Ekipaget är till slut framme.
Vid vad som antagligen är deras egna stall. :cool:

Jag kör förbi som om det regnar, vänder längre bort utan att titta på de stackars krakarna som säkert undrade varför de blev förföljda 😎
försöker hitta tillbaka till någonstans vi var tidigare.
Ringer arrangören och frågar vart jag är 🙊
Dom vet naturligtvis inte så jag får prata med några personer innan man kan lokalisera oss på en skylt jag hittar som någon känner igen namnet på🙄

Kom fram till slut. Försenad och lite förlägen.
Funktionärerna ler menande mot mej och börjar fundera på vem jag följt efter :o
 
Skulle på tävling någonstans på landet, på småvägar. Inte direkt skyltat. Slingrigt och krokigt.
Börjar undra om jag inte åkt lite vilse..

Möter en bil med hästtransport. Tänker att dom ska säkert också till tävlingen. :idea:
Så jag vänder och följer efter.
Smart. Tänkte jag.

Ekipaget är till slut framme.
Vid vad som antagligen är deras egna stall. :cool:

Jag kör förbi som om det regnar, vänder längre bort utan att titta på de stackars krakarna som säkert undrade varför de blev förföljda 😎
försöker hitta tillbaka till någonstans vi var tidigare.
Ringer arrangören och frågar vart jag är 🙊
Dom vet naturligtvis inte så jag får prata med några personer innan man kan lokalisera oss på en skylt jag hittar som någon känner igen namnet på🙄

Kom fram till slut. Försenad och lite förlägen.
Funktionärerna ler menande mot mej och börjar fundera på vem jag följt efter :o
Jag måste vara värst här. Ska på en liten, lokal tävling i obygden. Först är det häst, efter lunch ponny. Kör efter gps till 100%. Tycker att det känns rimligt att köra efter en jättesmal grusväg med massor av lösgrus ner för en brant backe ner till en smal bro. Med en grind typ på mitten. Så jag får backa tillbaka, vända (är för övrigt redan sen) och sen ta mig upp för den branta backen. Vilket inte går. Min framhjulsdrivna bil orkar inte upp, den bara fastnar i lösgruset. Så vi får lasta av hästar, koppla lös släp, ringa efter en fyrhjulsdriven bil och få upp släpet. Väl uppe inser vi att jag bränt så mycket soppa att vi inte kommer ta oss fram till tävlingen med min bil. Är halvvägs till obygden så det finns ingen mack. Får låna den fyrhjulsdrivna bilen. Vi har helt missat häst-delen på tävlingen men min häst får starta utom tävlan på ponnydelen. Underbar klubb, detta var ändå en lokal tävling. Dom var bekymrade när jag inte dök upp i tid. Enormt gulliga!
Detta skäms jag fortfarande för, typ 8 år senare. Jag tror att min inställning till denna händelse är "DET HÄR PRATAR VI INTE OM". Oklart varför jag bjuder buke på detta.

Skäms fortfarande.
 
Glömde att ta med mig artikeln jag läste så det blir lite fritt referat här. Men måste bara dela i den här tråden. @mandalaki

Storyn är följande: Telefon med ny typ av skärm som är vikbar utvecklas. Den är konstruerad av flera olika lager med nya material för att det ska fungera. Hålbarhetstestas maskinellt i labb och ska tåla x antal vikningar utan minskad funktion. Provexemplar skickas ut till diverse teknikjournalister och liknande folk. Efter få dagar är flera skärmar trasiga och slutar fungera.
Flera stycken (!) av dessa vana teknikprylshanterare (!) har lyckats pilla loss ett viktigt skikt av polymerer som finns överst på skärmen "i tron att det var någon typ av skyddsplast". :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp