Jag har gjort en Bläckis.

Sant.

Det där var sista gången jag skällde på en butiksanställd, kan jag säga.

Om det kan vara någon tröst så har jag ringt och skällt ut en bilförsäljare för att bromsarna på min sprillans nya bil inte fungerade. Han som snackat så himla mycket om de fantastiska abs-bromsarna ... och så första gången jag stampade på bromsen när det var halt började hela bilen hoppa och låta konstigt. Värdelöst.:mad:

Jag beskrev ingående hur himla värdelöst de funkade och hur rädd jag blev när bromsarna inte tog. Först lät han oroad, men sedan förändrades plötsligt hans röst och blev len och inställsam. Han erbjöd mig att komma in till verkstaden så skulle vi tillsammans testa bromsarna och testköra.

Då bröjade jag ana oråd och googlade snabbt på abs-bromsar -
Förvirring och okunskap hos förare när det gäller ABS

När du bromsar hårt med en bil som har ABS kan pedalen börja hacka och pulsera (det låter som att något är fel). Detta är dock helt normalt, eftersom det är så ABS-systemet arbetar!

Jag avslutade mycket hastig min utskällning och sa att jag skulle återkomma om problemet fortsatte ...:o
 
Om det kan vara någon tröst så har jag ringt och skällt ut en bilförsäljare för att bromsarna på min sprillans nya bil inte fungerade. Han som snackat så himla mycket om de fantastiska abs-bromsarna ... och så första gången jag stampade på bromsen när det var halt började hela bilen hoppa och låta konstigt. Värdelöst.:mad:

Jag beskrev ingående hur himla värdelöst de funkade och hur rädd jag blev när bromsarna inte tog. Först lät han oroad, men sedan förändrades plötsligt hans röst och blev len och inställsam. Han erbjöd mig att komma in till verkstaden så skulle vi tillsammans testa bromsarna och testköra.

Då bröjade jag ana oråd och googlade snabbt på abs-bromsar -
Förvirring och okunskap hos förare när det gäller ABS

När du bromsar hårt med en bil som har ABS kan pedalen börja hacka och pulsera (det låter som att något är fel). Detta är dock helt normalt, eftersom det är så ABS-systemet arbetar!

Jag avslutade mycket hastig min utskällning och sa att jag skulle återkomma om problemet fortsatte ...:o
Jag blev också livrädd när det hände mig första gången. Men som väl var fattade jag hur det hängde ihop innan jag ringde och skällde ut någon. :D
 
Lider med er som hunnit skälla ut någon i processen så att säga. Det är verkligen fruktansvärt när man tappar humöret över något sådant där och hinner hitta en syndabock innan man insett att det är man själv som felar. Så otroligt jobbigt att inse att herregud de måste tro att jag är en fullständig idiot och att de i just denna stund även har rätt :D
 
Lider med er som hunnit skälla ut någon i processen så att säga. Det är verkligen fruktansvärt när man tappar humöret över något sådant där och hinner hitta en syndabock innan man insett att det är man själv som felar. Så otroligt jobbigt att inse att herregud de måste tro att jag är en fullständig idiot och att de i just denna stund även har rätt :D
Precis! Men man lär sig något när det händer, jag har inte gjort det sedan dess. :D

Däremot är jag fortfarande en iskall jävel när jag har RÄTT. Köpte ny bänkdiskmaskin för ett par år sedan, anställd på stora kedjan gick ut på lagret och kom tillbaka med en stor låda som jag kånkade ut till bilen och sedan hem.

Väl hemma i hallen plåtade jag kartongen och skickade bilden till exsambon, "Nu är den här!" På HELT oförekommen anledning :angel: zoomade den jäkeln på bilden och skrev tillbaka: "Det är fel modellbeteckning, det var inte den du skickade mig länk på!"

Han hade rätt. Så jag ringde stora kedjans centrala kundtjänst, tvingade dem att koppla mig till butiken där jag förklarade mitt ärende. "Voj voj, vi ber verkligen om ursäkt, det var ju inte meningen. Jag får be dig komma tillbaka med den".

Kånka ut låda till bilen igen, lasta in den och köra tillbaka ner till Kållered? No fucking way. Så jag svarade "Nej. Det tror jag inte att du ska be mig om. Ni kommer hit och hämtar den. Nu. Och ni tar med en kartong med den rätta maskinen."

Hon måste ha hört något i min röst för efter en liten tankepaus sa hon: "Okej, min chef kommer - på sin lunch."

:devil::laugh:

Edit: däremot hade jag INGEN SOM HELST synpunkt på färgen på maskinen.
 
Köpte en ny kyl/värmebox idag. När jag packade upp den så såg jag att den var blå och tänkte "haha...det går jag inte på". Jag känner ju att det är plastyta :grin:

Nu har jag skrubbat och skrapat på den i 45 minuter utan att få av nån skyddsplast alls! Kan skyddsplast verkligen sitta så hårt :confused:

27953
 
Jag är smått imponerad faktiskt. Aldrig hört om någon annan som har lyckats med att elda upp micron med mat.

Knäck! Knäck brinner jäkligt bra! Har jag hört... :angel:

Själv var jag nära att få psykbryt när skärmskyddet till min nya mobil visade sig vara helt jävla värdelöst! :rage:

Det är en sån där ny pryl med välvda kanter på skärmen (vaaaaarföööööör? så meningslös grej! :arghh:) - men skyddet var liiiiiite för stelt. Det kunde inte sluta om kanterna, utan hur jag än gnuggade så förr eller senare så lyfte det och stack upp runt om. Jäkla elände, det där kommer ju aldrig att sitta kvar!

Började formulera en ilsken recension innan jag - för säkerhets skull innan jag skulle posta inlägget, som även innehöll bedyranden om att jag följt instruktionerna exakt! - kollade en gång till på (den extremt pyttelilla texten i) instruktionspapperet. Där var inte tre steg, där var fyra. Det fanns ännu ett lager med skyddsplast - över skyddsplasten O_o - och när jag dragit bort det som stack ut var skärmen så slät och fin så...

Sen om där faktiskt finns något skydd på den eller ej, det vet jag inte. Kejsarens nya skärmskydd? Så tunt att ingen vet om det är där. :laugh:
 
Knäck! Knäck brinner jäkligt bra! Har jag hört... :angel:

Själv var jag nära att få psykbryt när skärmskyddet till min nya mobil visade sig vara helt jävla värdelöst!:rage:

Det är en sån där ny pryl med välvda kanter på skärmen (vaaaaarföööööör? så meningslös grej! :arghh:) - men skyddet var liiiiiite för stelt. Det kunde inte sluta om kanterna, utan hur jag än gnuggade så förr eller senare så lyfte det och stack upp runt om. Jäkla elände, det där kommer ju aldrig att sitta kvar!

Började formulera en ilsken recension innan jag - för säkerhets skull innan jag skulle posta inlägget, som även innehöll bedyranden om att jag följt instruktionerna exakt! - kollade en gång till på (den extremt pyttelilla texten i) instruktionspapperet. Där var inte tre steg, där var fyra. Det fanns ännu ett lager med skyddsplast - över skyddsplasten O_o - och när jag dragit bort det som stack ut var skärmen så slät och fin så...

Sen om där faktiskt finns något skydd på den eller ej, det vet jag inte. Kejsarens nya skärmskydd? Så tunt att ingen vet om det är där. :laugh:
På tal om knäck så stod jag i min ungdoms dagar i mammas kök och tittade ner i en skål med knäcksmet som jag nyss micrat och funderade på varför det var en tromb i skålen...

Jaja, skålen hade tydligen inte klarat värmen och smeten rann ut undertill och som tur var rann den inte över mina fötter i alla fall. Men jag kände mig i alla fall otroligt puckad och vi hade sedan roligt i många år åt att jag hade sett en tromb i skålen.
 
Jag med! Satt fyr på ett gäng kanelbullar. Väldigt lätthänt när man är tonåring. :idea:

En kompis pappa mikrade ett ägg som exploderade. Givetvis var han tvungen att testa det en gång till, för säkerhetsskull. :angel:
Vi hade ingen spis ett tag för den skulle bytas ut. Jag äter ägg varje morgon och givetvis mikrade jag dem varje morgon med följd att skiten exploderade varje gång, och jag kunde äta ett halvt ägg. Detta höll jag på med några veckor. Trägen vinner.
 
Jag noterade precis en sak på min diskmaskin.
På ett sätt är jag nästan lite avis för det måste väl vara fler här som tycker det är otroligt tillfredsställande att dra av skyddsplast? Framförallt den där "mjuka" typen som man liksom kan sätta tillbaka på något vis, som fäster på vitvaror osv. Nästan snudd på sexuellt om den sitter fast på rätt sätt :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp