Jag har undrat så länge......

Sv: Jag har undrat så länge......

Big Ben reds av Ian Miller.
Hugo Simon hade en stor fux också tidigare som hette Gladstone;)

En bekant har nyss köpt en häst som går 150-klasser, och hon är bara 155 cm hög.

De riktigt små, typ 150-160 cm är väl inte många, men jag tycker att det blir fler och fler hästar som bara är drygt 160 cm i eliten. Kanske de har fördelar när banorna blir mer och mer tekniska?

Big Ben reds av Ian Miller.
Hugo Simon hade en stor fux också tidigare som hette Gladstone;)

Aaaaaa, när du säger det så... Och Gladstone minns jag som väldigt fin. Och big Ben var svart eller mörkbrun med bred bläs... shit. Vi är gamla som minns detta. :p:crazy:

Och Jana Wannius... hade en folkilsken häst som hette Tredje Mannen eller liknande. Herregud! :angel:

Hittade en bild. Han var mer fux än brun... men bläsen hade jag rätt på.. :D

g8793_u6409_1.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Fux med bläs ja.

Tredje mannen var väl inte folkilsken? Mest glad i att använda tänderna. Men är inte säker.:p

Japp. Jag ÄR gammal. Ha,ha

Lite ot, men jag trodde att reglerna förbjöd ponnier att tävla som häst inom fälttävlan? Eller är det bara inom Sveriges gränser?

Det är svenska TR som förbjuder det. Finns en hel del länder som godkänner att man tar upp ponnyer på hästnivå.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Har du någonsin drömt om att rida ett riktigt mästerskap - med mästerskapsstämning, internationella banbyggare och en härlig atmosfär...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I hoppningen toppar två svenska ryttare statistiken över de mest konsekventa internationella ryttarna på femstjärnig nivå. Världsettan...
Svar
0
· Visningar
60
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Är du ungdomsryttare och tävlar hoppning på hög nivå? Eller har du kanske elever i någon av hoppningens trupper eller på SM-nivå? Då ska...
Svar
0
· Visningar
43
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka