Vi ska nog inte spekulera i om vilken vuxen som utreds för eventuellt mord. Det kan ju varit någon mer där vid spåret och den omkomna kan försökt rädda...
Men vidrigt är det ju hur som.
Polisen har ju redan berättat ganska mkt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi ska nog inte spekulera i om vilken vuxen som utreds för eventuellt mord. Det kan ju varit någon mer där vid spåret och den omkomna kan försökt rädda...
Men vidrigt är det ju hur som.
Tycker att du börjar bra, sen resten av inlägget är den ena spekulationen efter den andra. Den typen av inlägg tycker jag vi kan vara utan här.Jag vill inte heller spekulera i det aktuella fallet (dessutom en gammal kollega till mej som är OPA).
MEN det skulle inte vara första gången som:
I det aktuella fallet så får polisen utreda saken. Det finns så många olika parametrar att fundera på. Fanns det en historik av psykisk sjukdom? Hur uppfattade lokföraren situationen? Låg de ner? Stod barnen hand i hand med den vuxne? Försökte de göra något som springa? Finns det promenadvägar i området över spåret? Och en massa andra frågor som man behöver kunna svara på.
- En förälder begår självmord och tar barnen med sig
- En förälder ska rädda ett barn som ställt sig på spåret och då också omkommer
- En ren olycka där ett barn smitit från föräldern och råkat komma ut i spårområdet
Tycker att du börjar bra, sen resten av inlägget är den ena spekulationen efter den andra. Den typen av inlägg tycker jag vi kan vara utan här.
Det är inte spekulation om vad som hänt. Det är ett påpekande om hur många parametrar som kan vara inblandade och att vi inte kan veta något om de aktuella omständigheterna innan polisens arbete är klart. Dvs. motsatsen till någon spekulation om den aktuella olyckans förlopp och orsaker.Tycker att du börjar bra, sen resten av inlägget är den ena spekulationen efter den andra. Den typen av inlägg tycker jag vi kan vara utan här.
Håller tyvärr inte med dig alls, tycker att det är eakt samma sak. Dubbelmoral i en textruta.Det är inte spekulation om vad som hänt. Det är ett påpekande om hur många parametrar som kan vara inblandade och att vi inte kan veta något om de aktuella omständigheterna innan polisens arbete är klart. Dvs. motsatsen till någon spekulation om den aktuella olyckans förlopp och orsaker.
Det står dig fritt att tycka och rapportera inlägg.Håller tyvärr inte med dig alls, tycker att det är eakt samma sak. Dubbelmoral i en textruta.
Jag tror inte att du överträder någon forumregel, därav att jag inte ser någon anledning till att rapportera ditt inlägg. Men jag kan och får tycka att ditt inlägg var en lång rad spekulationer och att du inledde det med att du inte ville spekulera vilket jag tycker ger summasummarum - ett inlägg med spekulativ dubbelmoral.Det står dig fritt att tycka och rapportera inlägg.
Jag ville belysa hur svårt det faktiskt kan vara att ge ett rakt svar och att man inte kan eller ska dömma på förhand innan all fakta är framtagen, vilket polisen samlar in, sammanställer och presenterar.
Men vi alla tycker olika, vilket vi har rätt till.
Som någon ovan skrev, så har ju polisen redan berättat ganska mycket och jag kan förstå varför de har fattat sina misstankar som de gjort. De har förhört vittnen, tex lokföraren och de har synat området olyckan skedde på. Kan tänka mig att de har en ganska klar bild av vad som hände, vilket de också har förmedlat i media.Jag vill inte heller spekulera i det aktuella fallet (dessutom en gammal kollega till mej som är OPA).
MEN det skulle inte vara första gången som:
I det aktuella fallet så får polisen utreda saken. Det finns så många olika parametrar att fundera på. Fanns det en historik av psykisk sjukdom? Hur uppfattade lokföraren situationen? Låg de ner? Stod barnen hand i hand med den vuxne? Försökte de göra något som springa? Finns det promenadvägar i området över spåret? Och en massa andra frågor som man behöver kunna svara på.
- En förälder begår självmord och tar barnen med sig
- En förälder ska rädda ett barn som ställt sig på spåret och då också omkommer
- En ren olycka där ett barn smitit från föräldern och råkat komma ut i spårområdet