Jag känner mig IQ-befriad.

doglover

Trådstartare
Windows Vista Home Premium Uppgradering, 32 bitars version, Svensk, Original. Uppgradera från Windows 2000 eller Windows XP.

Så, om jag har XP Proffesional, får jag då Vista med den programvaran?

Hela datorn töms och allt vad eller måste jag skaffa hela programmet?

:confused::confused::confused::confused:

Hjälp en IQ befriad doglover här!

Sv: Jag känner mig IQ-befriad.

dell dimension 2400
intel celeron CPU 2.40 Ghz
2.39 gHZ
768 MB ram.

Funkar det på denna dator?

Fan, visst ja!! Fel forum!

Sorry.

Moderator får gärna lov att flytta tråden :p

Japp, det går att uppgradera XP till Vista genom sådana program. Det ska inte påverka det som redan är installerat, men man vet aldrig. För att vara säker så är det ju enklast att göra en backup på allt du har i datorn, installera om Vista från början och sedan lägga in allt igen.

Den dator du har verkar dock i lite klenaste laget för att köra Vista. Vista kräver t.ex. minst en gig i ram för att det ska funka någorlunda.

Det du har sparat på disken bör du kopiera innan, annars kan det komma bort.

Tror däremor att din dator kan ha snäppet lite RAM för att köra Vista, vet en som kör det på 512 MB och det är rejält seg, minst 1024 MB skulle jag säga för att det ska vara lönt att ha Vista.

I övrigt tycker inte jag det finns någon anledning att uppgradera till Vista på en äldre dator, funktionerna är ungefär desamma men det tar rätt mycket minne, både på disk och i RAM.

Typ processorn är lite för klen också då?
Tanken är att tömma hela datorn, för den är kass.
Men vi har ingen skiva till något operativsystem.

Alla bilder, musik etc bränner vi. Samma sak med programmen.

Den här datorn behöver hjälp.

Jo, den kan nog vara det. Om du bara ska installera om så tycker jag nog att du ska lägga in XP igen, du vinner inget på att lägga in Vista i nuläget.

Antagligen. Ska övertala sambon då.

Men vi har ingen skiva.

Vart hittar man billiga såna? Det spelar ingen roll om det är nytt eller begagnat.

Processorn klarar det nog fint, men med RAM-minnét är det nog värre. Jag tycker precis som Bedeviler att du ska lägga XP igen isf.

Skiva är man duktig och köper lagligt eller fixar via nån snäll kompis..

Heheh, det går inte med kopior på denna dator så det blir lagligt.
Förra gången fick vi låna av min sambos granne, men det var innan vi flyttade ihop.

Ja vi ska ha XP igen.

*kl*

Men, vart kan man hitta XP som inte är svindyrt?

Det ska alltsvå vara ett operativsystem som man inte behöver en helt ny dator till för.
Läste om OEM, det var tvungen till att installeras på en helt ny dator som inte haft något operativsystem innan.

Senast ändrad:

känner du ingen som har xp på sin dator? då borde ju de ha skiva för installation.. Var bara noga med att inte släppa igenom några uppdateringar sen.. Det gjorde vi och då upptäcktes det att vi inte hade en giltig version..

Min pappa har XP, men det är troligtvis en kopia och det är värdelöst att försöka installera kopior på den här. Har försökt och har gett upp det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka