Bukefalos 28 år!

Jag och BARNET ska till Götlaborg!

Ajm bårrd! Behöver tips om vad man kan göra på ett försenat tåg när ONGEN ockuperar surfplattan och inget händer på buke!
 
Ajm bårrd! Behöver tips om vad man kan göra på ett försenat tåg när ONGEN ockuperar surfplattan och inget händer på buke!

1. Gå till djurkupén

2. Identifiera den som ser mest stressad/obekväm ut, och som har en (helst flera) stor hund - för stor att ha i knät

3. Be dem bestämt flytta på sig, för du är faktiskt hundrädd! (alt. allergisk)

4. Njut av resterande resa, fylld av intressant konflikt :up:

(Jag har slutat åka tåg, sista åren hände det varje resa att jag skulle "ta hänsyn" till hundrädda/allergiker...)

Plan två:

1. Identifierad likasinnad uttråkad förälder

2. Dumpa ONGEN hos den förälderns barn så du (och andra föräldern) får tillbaka surfplattan :up:
 
@Monstermom åh, smart plan! en förälder bredvid sitter med sin ONGE i knät, jag tussar ihop dem! :D

@Lillelorden åh, jag som tänkte vara snäll och övertydlig mot er förtappade lantisar, som inte ens kan skilja på ett barn och en lada! :devil: ;)
 

Oh noe!!! :eek:

Du har omedelbart identifierat hur jag vågat mig tillbaka till Senior i förhoppning att inte förlora behärskningen i ett raseriutbrott! Min foolproof plan för att hålla mig mellow har backfired (vin gör mig multilingvistisk :idea::up:)! Time att rethinka...

*slinker iväg igen - men utan raseriutbrott i alla fall*
 
3. Gå inte på Liseberg dagen efter inmundigande av kopiösa mängder vin (eller öl i mitt fall). Och åk speciellt inte bergochdalbana :crazy:...
Du har missförstått, det är när du är där som du hinkar i dig, då tar topparna och dalar ut varandra. Tänk en förskjuten sinusvåg! :up:
 
Oh noe!!! :eek:

Du har omedelbart identifierat hur jag vågat mig tillbaka till Senior i förhoppning att inte förlora behärskningen i ett raseriutbrott! Min foolproof plan för att hålla mig mellow har backfired (vin gör mig multilingvistisk :idea::up:)! Time att rethinka...

*slinker iväg igen - men utan raseriutbrott i alla fall*

När du behöver en kick - T-sprit.


:up:
 
När du behöver en kick - T-sprit.


:up:
Får mig att tänka på när jag kom från stallet i arméns vindrock, ridstövlar, sporrar och skulle ta t-banan från Tekniska Högskolan via Centralen till Rådhuset och en finlandsvensk(?) A-lagare ville bjuda mig på T-sprit, antagligen tyckte han att jag såg ut som jag behövde en med tanke på vindrocken. :cautious: :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp