Jag saknar kursiveringen!

mandalaki

Trådstartare
Går det verkligen inte att få behålla den? När man t ex vill markera att något är ett citat (där man sedan länkar till hela texten där citatet hämtats) gör kursivering att det blir tydligare. Kursiveringen kan också användas för att betona enstaka ord, som man inte vill betona lika kraftigt som med fetningen.

Fetningen ser jag förresten användas väldigt sällan. Är den verkligen mer användbar än kursiveringen?
 
Jag får fram kursiveringen.

På mobilen får man markera, sen dra fingret på menyn åt vänster. Vet ej hur det funkar på datorn dock.
 

Bifogade filer

  • 0E648C9B-BB57-4868-87AA-6778B21AC9D6.png
    0E648C9B-BB57-4868-87AA-6778B21AC9D6.png
    57,2 KB · Visningar: 28
restar
Går det verkligen inte att få behålla den? När man t ex vill markera att något är ett citat (där man sedan länkar till hela texten där citatet hämtats) gör kursivering att det blir tydligare. Kursiveringen kan också användas för att betona enstaka ord, som man inte vill betona lika kraftigt som med fetningen.

Fetningen ser jag förresten användas väldigt sällan. Är den verkligen mer användbar än kursiveringen?
tangentbordskommando.

Markera texten först.
ctrl + I ger kursivering.
ctrl + B ger fet.
 
det som finns på iPhone är ju markera och kopiera / klistra in, men det är aldrig lika smidigt som på en dator....
Fet, understruken och kursiv finns ju också, som du visade. Har bara aldrig tänkt på att använda dem här eftersom det varit enkelt att använda editorns.
 
Fet, understruken och kursiv finns ju också, som du visade. Har bara aldrig tänkt på att använda dem här eftersom det varit enkelt att använda editorns.
När du skrev att det var iPhones funktion blev ja lite förvånad, för ja trodde de va nått unikt för buke, då jag inte hade stött på det innan. Tror jag hittade det av en slump, kul att man kan dela vidare information i alla fall. :)
 
När du skrev att det var iPhones funktion blev ja lite förvånad, för ja trodde de va nått unikt för buke, då jag inte hade stött på det innan. Tror jag hittade det av en slump, kul att man kan dela vidare information i alla fall. :)
Jag testade på lite olika ställen nu. På facebook och messenger går det inte, däremot i anteckningar och mail.

Ja det var jättebra info :up:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 657
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 176
Senast: manda
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 270
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp