Bukefalos 28 år!

jag ska börja ge min häst fil

Glimten

Trådstartare
men hur ska jag lyckas få i henne det? och hur mycket bör jag ge henne åt gången?
 
Hej!

Det finns bättre grejer än filmjölk för att stabilisera upp tarmfunktionen hos hästen OCH som är lättare att ge hästen. Dessa produkter innehåller snälla bakterier som finns naturligt i hästens tarm. Fråga i din Ridsportbutik eller foderaffär! Har inte de något så finns Bakteriebalans på Granngården (obs inte Mag- Tarmbalans, utan just Bakteriebalans). Det kan du ge ett dosmått morgon och kväll i ett par dagar för att hjälpa hästen vid akuta problem, och ett dosmått om dagen vid mindre problem. Det är ett pulver som man bara blandar i maten.
 
åh, tack så jättemycket!
Har provar magtarm men det hjälpte ju inte, men kan prova den där bakteriebalansen :) :bow:
 
Det finns även något som heter microbalans, men satsa på bakteriebalans först.

Om du måste köra med fil så brukar de äta om man blandar kraftfodret i (fast min förra häst gillade filen rakt av, men jag tror hon var rätt ovanlig).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
770
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 114
Senast: aglaonema
·
Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
512
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp