Häst som inte växer päls

Anonym456

Trådstartare
Hejsan,
Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte växt något alls, hon har fått en del skav så vill gärna få henne lite mera päls så att de skyddar från skav mera tills de lägger sig. Finns det något man kan ge tillskott? Eller något speciellt man kan göra för att hon ska växa päls snabbare ?
 
Hejsan,
Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte växt något alls, hon har fått en del skav så vill gärna få henne lite mera päls så att de skyddar från skav mera tills de lägger sig. Finns det något man kan ge tillskott? Eller något speciellt man kan göra för att hon ska växa päls snabbare ?
Mer päls skyddar inte från skav, det går inte att påverka pälssättningen på det sättet..vad jag vet iallafall. Det enda man kan göra är att hästen är hälsosam och får alla mineraler den behöver.
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 262
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Viva
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 515
Hästvård Jag har ett problem som känns svårlöst. Mina hästar - som numera inte rids - har gått barfota i flera år. Den ena hela tiden, och den...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 407
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp