Jag ska inte köpa rosa skor!

Jag köpte ett par svarta chelseaboots på rea förra veckan. Fick hem dem idag och de var såklart för stora så gick in på zalando för att kolla hur man skickar tillbaka och ifall de fanns i mindre storlek. Vilket de inte gjorde så kollade igenom lite liknande och naturligtvis kunde jag inte låta bli att kolla Koi också och då har de ett par rosa mary janes som jag har kollat på innan på rea 😫 De är verkligen supersöta! Men jag behöver inte rosa skor! Jag behöver ett par svarta boots för det är hål i mina gamla men de rosa är bara ett enda stort villhöver. Med betoning på STORT. Har ju kämpat mot shoppingdjävulen i flera år och jag vet att jag överlever utan rosa mary janes, men jag viiiiiill ju ha dem 😫

Så skriver här för om jag inte är tillräckligt stark och köper dem så får jag skämmas inför hela bukefalos! 😅
Plus att jag har egentligen verkligen inte råd! Jag måste spara varenda öre till djurens specialmat och mediciner, men shoppingdjävulen sitter och säger att du har ju pengarna NU. Vem bryr sig om vad som kommer i nästa vecka? Men i nästa vecka så kommer JAG att bry mig när jag sitter med svindyr elräkning och Poppy som ska ha både cytopoint och librela.

Så ja, här ska inga mary janes köpas!
 

Heja heja , spara slantarna till djuren
*pepp*
Tack! Jag har blivit så duktig på att inte köpa en massa skit så jag vill verkligen inte misslyckas nu! Men senaste två månaderna har pengarna bara runnit mellan fingrarna pga alla veterinärkostnader och då sitter shoppingdjävulen och säger att nu har jag ju redan spräckt budgeten så då spelar det ingen roll att försöka låta bli längre, men jag ska fan inte misslyckas och köpa något nu när jag har varit duktig i flera månader!
 
Tack! Jag har blivit så duktig på att inte köpa en massa skit så jag vill verkligen inte misslyckas nu! Men senaste två månaderna har pengarna bara runnit mellan fingrarna pga alla veterinärkostnader och då sitter shoppingdjävulen och säger att nu har jag ju redan spräckt budgeten så då spelar det ingen roll att försöka låta bli längre, men jag ska fan inte misslyckas och köpa något nu när jag har varit duktig i flera månader!
Åh sådär är jag med.
Men det brukar kunna gå i vågor också.

Kan det bara motiverande att omsätta skokostnaden till hur mycket foder du skulle kunna köpa för samma summa ?
 
Åh sådär är jag med.
Men det brukar kunna gå i vågor också.

Kan det bara motiverande att omsätta skokostnaden till hur mycket foder du skulle kunna köpa för samma summa ?
Ja, det går i vågor för mig också. Utom för något år sedan då det var extremt tufft pga en medicin som ger shoppingbegär som biverkning (jag vet, det är skitkonstigt 😅). Jag äter fortfarande den medicinen men jag har lärt mig att hantera shoppingdjävulen rätt så bra, men som sagt, det går i vågor och nu är det jobbigt.

Det som motiverar mest är att se veterinärbufferten/sparkontot öka, men nu minskar det ju extremt mycket istället och då vaknar shoppingdjävulen mer för då blir det att jamen pengarna försvinner ju oavsett vad jag gör så då kan jag lika gärna köpa allt jag vill ha när jag ändå håller på
 
Fortfarande inga skor! Jag har inte ens gått in och tittat på dem! Men för att kunna skicka tillbaka bootsen måste jag gå in på zalandos hemsida för att registrera returen 😓 Dock har jag inte tillräckligt mycket pengar på kontot längre för att köpa dem men då blir jag på sätt och vis ännu mer frustrerad för då kan jag inte välja att låta bli utan blir tvingad att låta bli. Jag vet, det är ologiskt och knäppt 🙄 Men jag ska troligen iväg med en vän på lördag så då behöver jag pengar till mat och bensin och då kan jag ”lura” mamma att sätta över mer pengar än jag behöver så jag har råd med skorna. Jag kommer inte att göra det men shoppingdjävulen vill att jag gör det. Jag funderar på att istället för att mamma ska sätta över låna precis så mycket som jag behöver av min vän och sedan får mamma sätta över samma summa så jag kan betala min vän och inte få några pengar över till skor.
Fan vad jag hatar när shoppingbegäret blir så extremt! Jag har redan ett par skor från samma märke och de var inte värda fullt pris om man ser till kvalitén, men de är ju så söta!
 
Fortfarande inga skor! Jag har inte ens gått in och tittat på dem! Men för att kunna skicka tillbaka bootsen måste jag gå in på zalandos hemsida för att registrera returen 😓 Dock har jag inte tillräckligt mycket pengar på kontot längre för att köpa dem men då blir jag på sätt och vis ännu mer frustrerad för då kan jag inte välja att låta bli utan blir tvingad att låta bli. Jag vet, det är ologiskt och knäppt 🙄 Men jag ska troligen iväg med en vän på lördag så då behöver jag pengar till mat och bensin och då kan jag ”lura” mamma att sätta över mer pengar än jag behöver så jag har råd med skorna. Jag kommer inte att göra det men shoppingdjävulen vill att jag gör det. Jag funderar på att istället för att mamma ska sätta över låna precis så mycket som jag behöver av min vän och sedan får mamma sätta över samma summa så jag kan betala min vän och inte få några pengar över till skor.
Fan vad jag hatar när shoppingbegäret blir så extremt! Jag har redan ett par skor från samma märke och de var inte värda fullt pris om man ser till kvalitén, men de är ju så söta!
Kämpa på !

Kan du bestämma dig för att låta beslutet vänta lite, bestäm att t.ex på söndag kväll ska du ta ett nytt beslut om skorna?

Jag upplever att ofta är köpsuget inte lika starkt efter ett några dagar.
Men det blir lättare att stå emot köpsuget - just nu- .
 
Kämpa på !

Kan du bestämma dig för att låta beslutet vänta lite, bestäm att t.ex på söndag kväll ska du ta ett nytt beslut om skorna?

Jag upplever att ofta är köpsuget inte lika starkt efter ett några dagar.
Men det blir lättare att stå emot köpsuget - just nu- .
Jag ska klara det!

Jag har redan tagit beslutet att de inte ska köpas så då är det bättre att inte lämna någon lucka för tvivel öppen. Om inte någon skulle få för sig att skänka mig en massa pengar eller köpa skorna åt mig, men den sannolikheten är inte så stor direkt 😅

För mig varierar det väldigt mycket. Ibland räcker det med några dagar och ibland kan det sitta i i många månader. Jag har ett par leggings som jag hittade för säkert ett år sedan, om inte mer, som jag fortfarande vill ha. Men frakten är så dyr och ihop med inköpspriset tycker jag inte att något par leggings är värda det priset. Men de är så fina 😍
 
Jag ska klara det!

Jag har redan tagit beslutet att de inte ska köpas så då är det bättre att inte lämna någon lucka för tvivel öppen. Om inte någon skulle få för sig att skänka mig en massa pengar eller köpa skorna åt mig, men den sannolikheten är inte så stor direkt 😅

För mig varierar det väldigt mycket. Ibland räcker det med några dagar och ibland kan det sitta i i många månader. Jag har ett par leggings som jag hittade för säkert ett år sedan, om inte mer, som jag fortfarande vill ha. Men frakten är så dyr och ihop med inköpspriset tycker jag inte att något par leggings är värda det priset. Men de är så fina 😍
Jag förstår !

Då fortsätter jag helt enkelt att bara hejja på 😄 du fixar det!
 
Jävla zalando som skickar mail om att jag ska köpa dem :arghh::rage: Men jag har 90kr på kontot så jag kommer inte så långt även om jag inte gett mig fan på att inte köpa dem 😅
 
Vad duktig du är som har strategier att hantera shoppingbehovet! 👏:bow:

Jag gissar att det blir extra stort när du mår dåligt, som nu när det varit tufft en tid? Då ökar ju i regel suget efter lycko-endorfiner, vare sig det är från shopping, mat, alkohol eller vad som helst annat man är beroende av...
 
Vad duktig du är som har strategier att hantera shoppingbehovet! 👏:bow:

Jag gissar att det blir extra stort när du mår dåligt, som nu när det varit tufft en tid? Då ökar ju i regel suget efter lycko-endorfiner, vare sig det är från shopping, mat, alkohol eller vad som helst annat man är beroende av...
Det har tagit lång tid och många misslyckanden men jag tycker nog att jag har rätt så bra kontroll nu! Sedan kommer det situationer som denna där det blir svajjigt igen.

Ja precis. Det krävs så lite energi och tankeverksamhet att sitta och glo på kläder/skor/hundgrejer/whatever när jag är uttråkad men inte har energi att göra något alls. Men även om jag skulle köpa skorna nu så hade det ändå inte varit lika roligt när jag fått hem dem som det varit innan för jag är alldeles för trött för att klä mig i något annat än myskläder och de skorna som är lättast att ta på. Jag har tex två kjolar jag sydde färdigt för 1-2 månader sedan och jag har inte orkat använda någon av dem
 
Varit på gekås med en vän idag och jag var jätteduktig på att inte shoppa loss! Lite billiga småprylar, ett pussel till mamma och ett par svarta boots. Behövde ju ett par svarta boots eller höga svarta sneakers men tanken var ett par stilrena och ganska diskreta för högst 300kr men jag kom ut med dessa för 600kr 🙈 Vet med säkerhet att de kommer att bli använda MYCKET, men det svider ändå i plånboken nu 😓 Vet att det inte är dyrt för vettiga skor men nästan alla mina skor är köpta på rea under 300kr så det känns svindyrt

Men inga rosa mary janes!!
B982DA5E-97C4-43FB-8216-E70A06D19509.jpeg
 
Varit på gekås med en vän idag och jag var jätteduktig på att inte shoppa loss! Lite billiga småprylar, ett pussel till mamma och ett par svarta boots. Behövde ju ett par svarta boots eller höga svarta sneakers men tanken var ett par stilrena och ganska diskreta för högst 300kr men jag kom ut med dessa för 600kr 🙈 Vet med säkerhet att de kommer att bli använda MYCKET, men det svider ändå i plånboken nu 😓 Vet att det inte är dyrt för vettiga skor men nästan alla mina skor är köpta på rea under 300kr så det känns svindyrt

Men inga rosa mary janes!!
Visa bifogad fil 105303

Skitsnygga!!
 
Ja 😍 Jag föll pladask för dem och var bara tvungen att testa trots priset och så var de jättebekväma plus lätta att gå i så jag gick runt där med dem i famnen och velade och gnällde för min vän om hur gärna jag ville ha dem ett bra tag innan jag bestämde mig för att köpa 😅 Har rätt mycket ångest för pengarna just nu, men jag vet som sagt att de kommer att användas jättemycket. MYCKET mer än rosa mary janes! (Fast jag vill fortfarande ha dem 🤣)
 
Och nu ramlade jag över dessa på instagram 😫 Jag vill vara rik 😒 Fast vem vill inte vara det 😅
A2E9CD07-7AFD-40CA-83B8-F9BACA16759F.jpeg
 
Alltså nu är det jävligt jobbigt :sorry: Jag har varit jätteduktig med att inte slösa pengar (om man bortser de svarta skorna) och djuren har inte (PEPPAR PEPPAR) varit sjuka på ett tag så nu har jag en del pengar över plus att det är rea överallt och plus att jag mår skit och verkligen vill tröstshoppa en massa fint som jag har hittat till kanonpriser 😫 Jag tror att jag kommer att köpa lite nagelgrejer för där är rätt mycket av det jag har slut eller på väg att ta slut, men kläder och accessoarer behöver jag verkligen inte! Men jag viiiiiill ju för det är finare än det jag har hemma 😫 Men om jag köper det så kommer jag inte längre att ha pengar över och det kommer att se illa ut i kassaboken med en massa kläder jag inte behöver vilket kommer att störa mig och ge ångest

Så jag ska inte! JAG SKA INTE!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp