Jag tänker på dem ibland.

Eller faktiskt rätt ofta. Människorna bakom dessa "roliga" bilder och filmer som går viralt på nätet. Förstår ju att vissa får gå igenom ett helvete för något misstag de begått eller något i personens utseende . https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/julie-22-kampar-mot-alla-stirrande-blickar/

Jag kan bara inte se underhållningsvärdet i sådant. Mina föräldrar lärde mig att man stirrar inte.. och det verkar som om flera hade behövt mina föräldrar...

Jag kan välja om jag sticker ut och får folk att titta på mig. De som har ett utseende som inte går att påverka har inte det valet. Då är det min förbannade skyldighet att inte stirra eller ännu vidrigare, ta bilder. Det är egentligen väldigt simpelt, bemöt andra så som du själv vill bli bemött.

Kan tillägga att jag är själaglad för att ingen tog bilder när jag kraschat med King Caben. Olycksfotograferare är lika vidriga.
 
Sjukt, samtidigt kan jag förstå om många inte vågar stanna på tex en väg. Man vet ju inte om det är ett lockbete för att du ska stanna och sen blir en överfallen. Men minsta man kan göra är ju att stanna, lås dörrarna och ring polisen ifall en är orolig för överfall och inte vågar gå ut.

Om man ar radd behover man inte ens stanna, bara ringa polisen's "nod nummer". Att aka forbi ar oforlatligt.
 
Eller faktiskt rätt ofta. Människorna bakom dessa "roliga" bilder och filmer som går viralt på nätet. Förstår ju att vissa får gå igenom ett helvete för något misstag de begått eller något i personens utseende . https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/julie-22-kampar-mot-alla-stirrande-blickar/

En enorm respektlöshet. Att stirra på folk på stan är obehagligt och gränslöst, men att dessutom lägga upp bilder på människor med annorlunda utseende och göra sig lustig över dem på internet är både elakt och jävligt fegt.

Ena en imaginär social gemenskap emot den Andre. Det är vad det handlar om. Här är "vi" normala, där är "de" fula/otäcka. "De" kan man säga och göra vad som helst mot. :mad:
 
Men vad är det för jävla fel på folk!? :rage:
Många, tyvärr.
Det finns dom som går igång på att sprida allsköns skit på nätet och jag har nyss tagit bort en vän på fejjan som jag känt hela livet, han är inte speciellt smart själv men delar "roliga" krascher och olyckor samt delar alla bortsprungna djur och Missing people förstås. Jag kommer att avveckla vänskapen IRL också för jag behöver inga sådana "vänner" i mitt liv.

Jag har själv fått kommentaren av en läkare av alla människor att jag borde lägga av med spriten och det bara för att jag fick tänderna söndersparkade i olyckan och ser ut som en tjackpundare i truten samt är lite sned i ansiktet.:rage:

Det har kommit barn och frågat varför mina tänder är trasiga och då har jag berättat varför, och dom har bara sagt "jaha är det därför" och sen har det varit bra med det och det gillar jag skarpt. :)
 
Eller faktiskt rätt ofta. Människorna bakom dessa "roliga" bilder och filmer som går viralt på nätet. Förstår ju att vissa får gå igenom ett helvete för något misstag de begått eller något i personens utseende . https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/julie-22-kampar-mot-alla-stirrande-blickar/
Jag blev illa till mods bara av att se den där artikeln i expressen igår, och så ser jag att du delar den här. Är inte det liksom lite samma sak? Jag kan lite förstå tanken "berätta, förklara så att folk får kännedom om orsaker" men ibland tycker jag den där typen av journalistik inte är annat än e x a k t samma sak som det problem artikeln (och tjejen) beskriver.
 
Jag avskyr lyteskomik och folk som gör sig lustiga när andra gör illa sig, eller folk som lägger ut filmer på sina barn när de får utbrott eller somnar i mattallriken. Det känns som en del av samma pöbelmentalitet som får folk att stå ivägen och filma på olycksplatser. Bristande empati. USCH!
 
Jag blev illa till mods bara av att se den där artikeln i expressen igår, och så ser jag att du delar den här. Är inte det liksom lite samma sak? Jag kan lite förstå tanken "berätta, förklara så att folk får kännedom om orsaker" men ibland tycker jag den där typen av journalistik inte är annat än e x a k t samma sak som det problem artikeln (och tjejen) beskriver.

Hon vill ju få fram sitt budskap och det är stor skillnad mot smygtagna bilder. Jag förstår faktiskt inte hur du tänker som kan dra den jämförelsen.
 
Jag avskyr lyteskomik och folk som gör sig lustiga när andra gör illa sig, eller folk som lägger ut filmer på sina barn när de får utbrott eller somnar i mattallriken. Det känns som en del av samma pöbelmentalitet som får folk att stå ivägen och filma på olycksplatser. Bristande empati. USCH!
Ska det vara lyteskomik ska det vara typ Helan och Halvan, Chaplin m.fl. men då hamnar det ju på ett helt annat plan. Den typ av lyteskomik du beskrev är INTE rolig någonstans, jag hade själv en farsa som var tvungen att berätta för alla om det som inte blev som det var tänkt för mig och då med ett hånflin trots att han gjorde en hel del tavlor själv som han sen bortförklarade och skyllde på andra eller omständigheter.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 388
Senast: s957
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 779
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Ja, folk pratar stort om att videomöten är något som kommer vara kvar mycket av på olika jobb och hemarbete likaså osv, som om det bara...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 391
Senast: Stefffie
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 300
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp