Jag trampar hellre

Sv: Jag trampar hellre

Svårt att tolka text, tolkar nu som att du tycker att jag är lite fånig? Har jag missuppfattat ber jag såklart om ursäkt.

Även med icapåse kvarstår ju problemet att släpa runt på kalaset. Men det är ju inte hela världen;) Är uppvuxen med hund och bajspåsar så det är helt naturligt för mig.
Men jag tror att det finns fler än jag som kan småirritera sig lite och då kanske en del just slänger påsen tillslut, därav att man hittar påsar med innehåll alltså.

Svårt att tolka text, tolkar nu som att du tycker att jag är lite fånig? Har jag missuppfattat ber jag såklart om ursäkt.

Även med icapåse kvarstår ju problemet att släpa runt på kalaset. Men det är ju inte hela världen;) Är uppvuxen med hund och bajspåsar så det är helt naturligt för mig.
Men jag tror att det finns fler än jag som kan småirritera sig lite och då kanske en del just slänger påsen tillslut, därav att man hittar påsar med innehåll alltså.

Om man tycker det är jobbigt eller genant att bära runt på hundskit så strunta i att plocka upp det. Mycket mycket bättre!!! Jag har hellre din eller någon annans hunds bajs i skon (som jag bara kan torka av i gräset) än att se påsarna ihopknutna och slängda på/brevid stigen där jag ska gå.
gulan

Men jag plockar alltid upp efter mig vilket jag skrivit med. OCH bär med påsen till soptunna. Är jag långt ute i skogen kastas bajs som hamnat på stigen in i skogen med hjälp av pinne så andra slipper trampa i det. Så min hunds bajs eller mina påsar lär du inte träffa på.

Jag har ju inte sagt att det är okej att lämna varken bajs eller påsar? Bara att jag faktiskt kan förstå varför vissa tröttnar på att släpa runt på skit timma efter timma när man bor på ett ställe där sopkorgar är så sällsynta att om dom varit en djurart hade dom varit fridlysta och avelsprogram upprättat för att bevara arten;)

Utrotningshotade soptunnor håller jag med om att det är ett problem! Här kan man befinna sig på populära elljusspår, väldigt välbesökta av både hundägare och motionärer. På totalt 7½ km spår tror jag det finns EN soptunna.

Närmsta skogsspår här finns det 1-2 soptunnor på, man får ju bära runt på påsen i en evighet.

Nej, jag menade inte alls du är fånig. Kom bara på det så där huxflux :) Skulle själv kunna tänka mig ta med en ica-påse för slippa hålla i bajspåsen. Ica-påsen kan man ju trä på armen eller nåt :)

Exponerad hundskit sprider sjukdomar.

Lösningen är givet, fler bajspåsekontejnrar skulle behövas.

I en hundbajs någon gång ibland, än ser alla hundbajspåsar överallt. Sluta plocka upp skiten, låt den hellre ligga och den är borta efter några veckor, det är bättre för naturen.
gulan

Jaha ja, så bara för att du hellre trampar i bajs så betyder det att man ska sluta plocka upp? Snacka om egoistiska värderingar :crazy:

Jag skulle hellre be allmänheten lägga sina bajspåsar i papperskorgen.

Jag kan hålla med om att man ska ta upp efter sin hund. Jag gör det alltid själv. Jag håller också med om att man ska kasta påsarna i soptunnorna.
Jag har själv sett hundbajspåsar ligga kastade på marken,vilket jag tycker är fel.
Men jag måste samtidigt påpeka att jag tycker det finns alldeles för dåligt med hundlatriner uppsatta.
Papperskorgar finns det inte heller alltför många av. Inte där jag bor i alla fall.
Men därmed inte sagt att jag tycker man ska låta hundbajset ligga kvar. Det är inte bara det att det är otrevligt om man råkar trampa i det,utan det kan ju dessutom sprida smitta bland hundarna om det är en sjuk hund som har bajsat.
I skogen är det en sak om man inte tar upp det,men där andra människor och hundar går tycker jag att man ska plocka upp det.
Tycker man att det är äckligt att plocka upp hundbajset så ska man kanske fråga sig om man verkligen ska ha hund överhuvudtaget.
Det är trots allt en sak som hör till hundägandet,så att säga. Det är dessutom lag på att plocka upp efter hunden.

KL

Däremot måste jag säga till en del hundägares försvar att det var inte lätt när det var som mest snö i vintras. Om hunden går på en rejäl snöhög (för här var det snö ÖVERALLT utom mitt i vägen där bilarna försökte ta sig fram) så sjönk den som en sten ibland o vem ställer sig o rotar i en meter snö för att försöka få fatt i hundskiten? Där har jag faktiskt förståelse, det var lite extremt.

Däremot är jag helt med på att jag föredrar att folk inte tar upp framför att de slänger påsen. Ligger ju där i hundra år..

Sen en sak till; inte alla gillar att man slänger hundskit i soptunnorna. Jag fick rejält på pälsen när jag slängde påsen när jag gick förbi en sån där gigantisk sopgrejj som är till ett helt hyreshus, en tant som krävde att jag skulle plocka upp det.. O där jag bor finns det 2 sopgrejjer som är för enbart hundbajs på typ 7 km. :crazy:

Jaha ja, så bara för att du hellre trampar i bajs så betyder det att man ska sluta plocka upp? Snacka om egoistiska värderingar :crazy:

Jag skulle hellre be allmänheten lägga sina bajspåsar i papperskorgen.

Det vill vi väl alla men det är väl inte riktigt aktuellt när det nu gäller folk som uppenbarligen INTE orkar gå till en soptunna.

KL

Däremot måste jag säga till en del hundägares försvar att det var inte lätt när det var som mest snö i vintras. Om hunden går på en rejäl snöhög (för här var det snö ÖVERALLT utom mitt i vägen där bilarna försökte ta sig fram) så sjönk den som en sten ibland o vem ställer sig o rotar i en meter snö för att försöka få fatt i hundskiten? Där har jag faktiskt förståelse, det var lite extremt.

Däremot är jag helt med på att jag föredrar att folk inte tar upp framför att de slänger påsen. Ligger ju där i hundra år..

Sen en sak till; inte alla gillar att man slänger hundskit i soptunnorna. Jag fick rejält på pälsen när jag slängde påsen när jag gick förbi en sån där gigantisk sopgrejj som är till ett helt hyreshus, en tant som krävde att jag skulle plocka upp det.. O där jag bor finns det 2 sopgrejjer som är för enbart hundbajs på typ 7 km. :crazy:

Ja,det här var ju en extrem vinter så i det avseendet kan jag hålla med om att det kan vara lite svårt att plocka upp efter hunden.

Jag måste säga att jag tycker det var lite larvigt av den där tanten. Hon kanske hellre hade velat att du hade låtit hundskiten ligga kvar på backen så att hon eller någon annan kanske hade trampat i det. :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Tyvärr så det som göms i snö,kommer upp i tö!

Men jag håller med dig om att kravla runt i djupsnö och leta skit i hålor i snön är inte roligt!

kl
Jag bor så till att åt ena hållet är samhället,och åt andra hållet precis utanför dörren går grusvägen mot skogen.

Trots att väldigt många hundägare går här utanför,så har jag inte sett speciellt mycket skit,antingen så sätter dom sig i diket vid banvallen,eller så plockar ägarna upp.

Men..i vintras såg jag inte så mycket skit heller,tills det började töa,rent ut sagt "fy fan" så grusvägen såg ut,skit längs hela kanterna på grusvägen.
Vovvarna hade visst skitit,men ägarna hade nog sparkat snö över det..för skiten låg längs vägkanten,alltså inte ute djupa snön!

Det vill vi väl alla men det är väl inte riktigt aktuellt när det nu gäller folk som uppenbarligen INTE orkar gå till en soptunna.

Därav anledningen att uppmana dom att göra det, eller åtminstone få bort skiten på gräsmattan. Jag har flertalet gånger puttat in det i skogen med pinnar, för att jag varit medveten om att det varit långt till soptunna.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
842
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 606
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka