Jag tror jag är en shopoholic?

En av mina kompisar har lyckats vända sin 'shopoholism' så att han numera köper aktier och fonder istället för saker. På så vis har han lyckats spara nästan 100.000,- på ett år, och får minst lika mycket dopaminkick som förut.

(Hur nyttigt det är att vara beroende av aktiehandel låter jag vara osagd, men hittils så verkar han hantera det ganska bra)
 
Nu är det ju framförallt träning dessa personers konton handlar om, erbjudandena är kanske några få inlägg av hundratals.
Finns det kanske andra personer att följa, som inspirerar till träning men som INTE håller på med sådant som triggar shoppingsuget?

Får du hem nyhetsbrev från olika sidor du shoppat på? Stäng av prenumerationen på dem. Rent allmänt borde väl en bra metod vara att minska ner på de moment som kan trigga igång shoppingsuget. Det i kombination med vad någon annan skrev om, att onödig shopping fortfarande bränner pengar, du sparar inget om du köper sådant du inte tänkt köpa från början, kanske kan hjälpa en bit på vägen iaf?
 
Finns det kanske andra personer att följa, som inspirerar till träning men som INTE håller på med sådant som triggar shoppingsuget?

Får du hem nyhetsbrev från olika sidor du shoppat på? Stäng av prenumerationen på dem. Rent allmänt borde väl en bra metod vara att minska ner på de moment som kan trigga igång shoppingsuget. Det i kombination med vad någon annan skrev om, att onödig shopping fortfarande bränner pengar, du sparar inget om du köper sådant du inte tänkt köpa från början, kanske kan hjälpa en bit på vägen iaf?
Nej, det skulle jag inte säga. Jag är i regel ganska ointresserad av andra som inte pysslar med hästar eller hundar så av alla olika konton jag spanat in är det faktiskt bara dessa två jag följer som postar om träning (och den ena kände jag en gång i tiden och hen tävlar numera på en spännande nivå).

Jag tror som sagt inte att det är rimligt att tro att det går att aldrig någonsin se erbjudandena utan att det är en annan väg som är rätt för mig.
 
Jag tror som sagt inte att det är rimligt att tro att det går att aldrig någonsin se erbjudandena utan att det är en annan väg som är rätt för mig.

Stämmer för mig också - jag vill inte behöva undvika en massa grejor för att inte triggas. Jag vill hantera hjärnan från början. Den får faktiskt tåla lite utmaningar. Och det gör den faktiskt, nu när jag börjat prata allvar med den.

Jag har avprenumererat på allt, mycket för att det fyller mailkorgen med junk, så jag behöver rensa hela tiden. Som bieffekt blir det lite mindre frestelser av bara farten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp