jag vill att experter bara svarar på deta!!!!!!!!!!!!!!

B

**BORTTAGEN**

hej jag har en hundvalp som är 10 månader.
hon är mycket störig.
så jag undrade om ni kunde hjälpa mig med att lungna ner henne jätte snälla????????? :bump:
 
Här hittar du inga experter. Det lär vara svårt att hitta en expert var du än letar.
För övrigt måste du beskriva problemet mer utförligt för att kunna få råd.
 
Vad är det för ras??? Är det en stor eller liten hund? Är det en brukshund/vallhund/jakthund eller en sällskapsras (eller gatukorsning)?
Vad är det som gör hunden "störig"? Har du gått någon valpkurs?
Många frågor som kräver svar för att ens kunna börja hjälpa dig ;)
 
Om du har en hund som är schäfer/jakthund så MÅSTE du börja aktivera den med lydnadsträning/spår etc annars kommer du definivt att få mer och mer problem!!! Dessutom är det jäkligt roligt att träna med hunden :D Prova! Och lycka till ;)
 
Jag har lite egna erfarenheter av busiga och livliga ungundar. Får jag ge mitt tips trots att jag inte är expert?
 
Dom brukar bli lugna av att man aktiverar dom, lägger spår, tränar lydnad, sök, enkelt uppletande efter saker i huset/lägenheten och så vidare.

Man köper inte en hund som behöver aktiveras ganska mycket, för att sen inte göra det. Då är man ingen bra hundägare.
 
jag menar vakthund förlåt att jag råkade skriva :crazy:jakthund hehe :crazy:
 
Det är ju absolut ingen som ser dom som en seriös hundägare här inne om du håller på sådär.
 
Nej, det verkar tyvärr inte vara så. Hoppas bara att hon inte har en hund :crazy:
 
Prova att klia henne bakom höger öra och göra cirklande rörelser på svansroten .
Säj samtidigt mantrat "Du är en lugn och passiv valp som ligger på din plats och slutar stör mej" tills hunden lugnt och fint lägger sej på sin plats och sedemera aldrig kommer störa dej.

(Genuint expert-tips för den som inte visste :devil:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 278
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 216
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 550
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp