Jag vill hitta en BRA väckarklocka!

Fashionistan

Trådstartare
Jag måste verkligen hitta en bra väckarklocka för jag är ofta (inte alltid, är det något extra viktigt vaknar jag automatiskt) väldigt väldigt svårväckt!
Om jag somnar sent eller sover riktigt bra så hör jag nästan aldrig min mobil! :cool:

Så nu undrar jag vad det finns för überbra väckarklockor ute i världen! Gärna en med hög och irriterande signal så att det bara inte går att sova vidare, hade vart toppen! :D;)

Sv: Jag vill hitta en BRA väckarklocka!

Skaffa en såndär klocka vars lampa börjar ljusna en stund innan det är dags att gå upp. Jag gav min son en sådan i julklapp förra året och han har inga problem med att gå upp på morgonen längre. Signalen, musiken eller vad man nu väljer stegras sakta så det är omöjligt att inte vakna.
Eller så skaffar du en med vibrator som du lägger under bäddmadrassen, en sådan som hörselskadade har. Den är helt omöjlig att sova vidare med för hela sängen vibrerar och tonen går inte av för hackor heller.

Jag har en supereffektiv väckerklocka som jag bara tar fram när jag absolut måste vakna. Det är en gris i plast och den kan grymta 7 olika sånger. Grymtandet är så läskigt att man vaknar direkt och blir alldeles kall i hela kroppen och får ett mindre hjärtstillestånd :crazy:
Köptes på Ullared för 49:- för länge sen, men det finns säkert att köpa fortfarande. Då fanns även modellen "hund" och "groda". Den otäckaste sången som grisen grymtar är "Love me tender" :eek:

Risken måste vara överhängande att man somnar in för gott med ett sånt uppvaknande :)
Jag skulle behöva en väckarklocka som kan väcka en tonåring, men det kanske är att orealistiska krav?

*kl*

Ett hederligt gammalt "dödsur" skulle jag rekommendera, alltså en sådan där gammal, rejäl sak i plåt där en pinne slår på två upp-och-ner-vända skålar (vad tusan heter de egentligen?) gjorda i plåt. De väcker nästan döda, varav namnet "dödsur".;) Nackdelen är att de inte går att stänga av (ringer vid samma tid två gånger om dygnet) och måste också vridas upp då och då. Leta på loppis/second hand om de inte finns att köpa längre. En liten varning dock; har i affärer sett väckarklockor med det rätta utseendet, men det har endast visat sig vara vanliga väckarklockor med obrukbara "skålar" ovanpå. Gick själv på den niten för några år sedan.:mad:

Trots en überbra klocka är det inte säkert att jag vaknar om jag sover tungt, då jag har en förmåga att stänga av väckarklockor i sömnen. Så för att vara säker på att vakna har jag 5 st (har dock ingen überbra för tillfället).

Något en sådan gammal väckarklocka har emot sig är att de slutar ringa när fjädern är slut ...tyvärr sker detta före uppvaknandet hos tonåringar.

En av de där väckarklockorna som ger sig iväg, eller kastar iväg en propeller kanske? Då måste man kliva upp och leta rätt på den/delarna för att den ska bli tyst.

flyingalamcklock_19986260.jpg

mustardclocky1_1203622303_473057.jpg

Såna här snoozedödare kanske hade funkat? :D

(youtube-länkar)
Memory Alarm Clock

Flying Alarm Clock Det här är ett monster jag ALDRIG vill komma i närheten av igen. Högljudd och den där propeller#&"=!¤:devil:en flyger iväg och gömmer sig på de mest märkliga ställen. (Kanske något för tonåringens stökiga rum, mimmipigg? ;) :angel:

Clocky

Eller varför inte något med en vibb som man kan lägga under kudden? :p
Sonic Bomb Alarm

Finns på ställen som coolstuff, roligaprylar och teknikmagasinet.

En av de där väckarklockorna som ger sig iväg, eller kastar iväg en propeller kanske? Då måste man kliva upp och leta rätt på den/delarna för att den ska bli tyst.

flyingalamcklock_19986260.jpg

Jag fick en sån av pappa i födelsedagspresent när jag var yngre. Jag är hur svårväckt som helst, men med den så GÅR det inte att sova vidare! Den flyger uppåt och krockar med taket, åker spikrakt ner i golvet och surrar omkring på golvet så att en måste jaga (!) den, samtidigt som den låter otroligt högt!
Jag brukar ställa flera klockor på morgonen för att försäkra att jag kommer upp, och ställde den sist, det resulterar att en efter några morgnar hoppar upp ur sängen vid signalerna innan, eftersom att den :devil: propellerklockan är så jobbig att jaga!
Har tyvärr fått slänga den då den blev knäpp och började åka iväg på tider jag inte ställt den på, tex mitt i natten osv, men fan vad bra den är när det gäller att komma upp!

Riktigt så hårt sover jag inte!

Och det är ju nog käckt den dagen då det verkligen är ett brandlarm! :grin:
Hur kan man vara så dum? :mad:

du vet väl att signalen varierar mellan olika, tydligen inte.

Kolla bland barnklockorna i klockaffärer, hittade en hemsk alien förut som spelade nån slags snabb och hurtig fanfar på megavolym.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 747
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 200
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 089
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 667
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 31