Jag vill se...länd/skritttäcken.

Sv: Jag vill se...länd/skritttäcken.

Tack :bow: ja det bästa med att sy själv är ju att man kan sy efter pållens mått o få perfekt passform :idea:

mitt egen-gjorda :D

5522243.jpg

jag har ingen bild på dom men ett från jacson blått med fleece foder som står emot regn och snö kanon :p

och ett reflex med teddy foder som lyser upp jätta bra och oxå står emot regn och snö jätte bra :love:

jag hade ett Equiline i ull, marinblått med vit pp till förra ponnyn.
ett sånt vill jag def. ha igen :) tjockt och härligt, satt superbra och mkt snyggt!
sura2.jpg

Jag måste bara fråga:
Heter (kallas) dendär hästen Junior?

jag har ett regntätt skritttäcke från hööks som används vid mycket nederbörd o ett ullländtäcke som jag inte vet märke på som också är bra.
sen har jag det jag använder nästan dagligen o det är ett skrittäcke från rusta med reflexer det är helt klart värt sitt pris
hmm dålig bild men men
18096256.jpg

(följande är ej mina skritt/ländtäcken, det e min medryttarpållas ägare.)

Ländtäcke, reflex. gah, fått hjärnsläpp så jag kommer inte ihåg märket :p tåligt mot regn! tunt fleecefoder.
1dec07003.jpg

Skrittäcke, med mellantjockt foder. ganska tåligt mot regn. Marinblått med röd pp. märke? (har tyvärr ingen bättre bild.)
21nov07001_.jpg

Skrittäcke, mellantjockt foder, ganska tåligt mot regn. grönt med blå pp. märke? (ursäkta ful bild :rofl:)
2002_.jpg

sen så har jag ett reflexskrittäcke, eller snarare skynke, utan foder. har det bara som reflex. inköpt på hööks.

men jag ska inköpa lite ländtäcken. bra tråd så man får lite inspiration! :bump:

Jag tror jag har haft ett sånt där marinblått med röd kant.Är det vitt tjockt lurvigt foder i det?

jag har ingen aning ..Men jag saknar det täcket för det var bra..riktigt bra tom..köpte det i början på 90 talet och det hängde med c 15 år sen tog tyvärr mössen i stallet det :(

Jag har faktiskt funderat på ett sånt ländtäcke..så det var ju bra att man fick veta nu att dom är små i storlekarna..Vilken storlek har du och vad har du för häst?

Jag har en halvblodskorsning på 153 som är rätt grov, han brukar dra 135 i täcken och vi har (om jag minns rätt, dubbelkollar ikväll) en storlek större och de är på gränsen att det går att spänna tillbaka bandet. kan försöka ta kort ikväll också på hur det ser ut på.

mm jag har nämligen en tendens till att blanda ihop täckesstorleken på min häst och.. någon annans häst? haha jag får jämt för mig att han 125 fast har har 135, men jag ska försöka komma ihåg att fota ikväll.

okej, ja det är väldigt bra! ägaren (min faster) fick med det vid köpet av hästen. tror nog att det e ganska gammalt :p men det är helt iaf! :D
synd att mössen tog ditt :devil:

jag har ett Ljusblått Termomaste ländtäcke från H**ks.
Inte så vidare snyggt men fyller sin funktion
nov-2.jpg

Jag har ett ländtäcke i fleece (från H**ks). Använder aldrig länd/skritttäcken, så jag har kanske använt det 5 ggr max :D

Min häst på tävling (kompisen rider)

100_0259.jpg

Mitt skymtar litegrann! ;) Från Hansbo Sport, äkta bävernylon med tjockt teddyfoder. Grönt med guld pp! :love: Köpt på hästloppis för 50 kr! :rofl: Helt kalas, börjar dock bli lite slitet, till min stora förfäran! :eek:

Har även ett reflexskrittäcke från Rusta!

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 956
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka