Jaguar sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 5 169
T

TotallyLost

Jag provsatt en jaguarsadel härom ddagen och oj vad sökön den var :love: Nu har jag ju blivit helt förälskad och vill såååå gärna ha en sånn.
Men vilka hästar passar de på?
HUr är kvaliten?
Vad har ni för erfarenhet av deras sadlar?

Sv: Jaguar sadlar

Att sitta i en jaguar är som att sitta i en soffa - helt gudomligt :love:
Passar dock givetvis inte på min häst :smirk:

Den passar på hästar med lite svank, alltså inte på hästar med rakare ryggar.
Kvaliten? Den känns välgjord, välrenommerad sadelmakare, bra sits, lär väl hålla en evighet.

Jag har haft min i 6 år nu. Köpte den helt ny och har inte haft några som helst problem med den. Har den på tredje hästen nu.

Sadeldoktorn har byggt om det som behövs till varje häst så de har alltid passat. Det enda jag kan komma på som dessa hästar har gemensamt är normal manke.

;) :D :p jaguar sadel? har aldrig hört talas om dom förut..nån som kan tänkas skicka en bild eller nån hemsida som man kan kolla på....det lät väldigt härligt med en soff sadel...:love:

nån där som kan skicka en bild ller ge mig nån hemsida att kolla på denna sadel...lät fanastisk!

ag lånar bilder av Ruh här på buke (vilket var OK med henne) tror ni att en jaguar kan passa på en rygg som är väldigt lik (nästan identisk) med denna

6943493.jpg

6943492.jpg

eller kanske en amerigo ligger bättre?

Senast ändrad av en moderator:

Min häst har nästan en sådan rygg fast han har blivit "urgröpt" precis bredvid manken bakom bogbladet. Sadeln passar honom även om den är lite låg. Han tycker om den i alla fall! Skönare sadlar finns inte.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
428
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
550
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka