Jaha, så det blir igångsättning ...

Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Precis så är det - hon rör sig men utan 'power'. I flera dagar har hon varit sån! Jag ska till BM imorgon kl 10, så jag hoppas på lugnande besked då ... så länge man känner NÅGOT borde man ju inte oroa sig (men det gör man ju ändå)
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Jag hade helt omogen tapp trots vattenavgång 4 dagar tidigare. Fick piller först sen ballong sist dropp men tyvärr hann jag få infektion så det blev akutsnitt. Öppnades bara 4 cm på 36 tim (förmodligen var livmodern inte så mottaglig pga infektionen)
+18 dagar kom dottern på.
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Jag var hos BM i torsdags och allt såg bra ut, men ända sen dess har bebis knappt rört sig alls! Bara små tysta buffar om man lyssnar nooooga. Så nu är jag ju nervös att den ska må dåligt :crazy: Min sambo tror att hon bara samlar krafter för förlossningen, så jag hoppas på det.

Det tror jag med!! Att h*n samlar krafter alltså!! De rör sig ju ofta mindre och mindre mot slutet för det blir... TRÅNGT!!! He he. Snart tröttnar h*n och vill ut där det finns mer plats!!
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Jag blev igångsatt i v40+3.
Jag har inga bra minnen från det. Men allt är ju så olika.
Jag blev igångsatt pga vätskeavgång. Nu i efterhand hade de säkert satt igång mig tidigare om jag bara vart en gnällig person så de hade vetat vilka problem jag hade av foglossningarna.

Jag fick akutkejsarsnitt, Saga föddes 18.41 på torsdagskvällen (25). På tisdags morgon den 23 sattes jag igång. Det var inge roligt för ingenting hände den första dagen, andra dagen tog de hål på hinnorna (jag hade endast pyspunka innan). Då började värkarna komma igång. Den 25 var jag helt slut efter 1 dygn av intensiva värkar och fick epidural. Jag hade också fått värkstimulerande dropp sedan den 24.

Klockan 16 den 25 tyckte läkaren att det var dags att ge upp (trots att jag i två dagar hade bönat och bett (eller nja, jag hotade mest om att hoppa ut genom fönstret) om ett kejsarsnitt) pga den långa vattenavgången samt att hjärtljuden på bebisen började bli låga.

I alla fall så föddes Saga den 25 oktober efter många om och men. Jag vill aldrig mer bli igångsatt, men skulle jag bli gravid igen så kommer jag inte ha något val än att göra ytterligare ett kejsarsnitt. Min livmoder orkar inte en förlossning.

MEN, skulle jag vara i vecka 38 så skulle jag lätt föredra att bli igångsatt och ha det klart tidigare än att vänta ut det tills naturen har sin gång.

Jag säger emot mig själv en aning, men usch. Det var riktigt jobbigt i slutet av graviditeten. Det var nog värre än 2 dygns intensviva värkar!
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Det tror jag med!! Att h*n samlar krafter alltså!! De rör sig ju ofta mindre och mindre mot slutet för det blir... TRÅNGT!!! He he. Snart tröttnar h*n och vill ut där det finns mer plats!!

Jaaaaa !! :banana: Jättetrångt är det! Får knöla ihop magen lite extra så hon ploppar fram av sig självt nu!

Jag har ju dessutom proteiner i urinet och högt blodtryck så vi har fler igångsättningsanledningar nu, även om det inte BEHÖVS fler.
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Tråkigt att det var så jobbigt för dig :( Det som är bra med Karolinska är att de har så mycket att göra att de knappast väntar för länge på igångsättningarna - drar det ut för mycket på tiden blir det snitt. Det känns konstigt nog bra :crazy: Det är helt enkelt för dyrt och tar för mycket plats om allt inte går relativt snabbt och smidigt.
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Åh jag har haft en sån värk i magen inatt! Nu hoppas jag lite på att det ska smygstarta av sig självt, så slipper jag oroa mig så mycket för igångsättningen ...

Är det någon som haft värkar som INTE har sammanfallit med sammandragningar? Eller är det något annat då? Det klämmer som tusan nedåt och jag har som mensvärk, och det kommer med några minuters mellanrum. Alvedon har inte hjälpt ... Samtidigt har jag inte sammandragningar samtidigt utan BARA värk. Tja, det kanske bara är önskedrömmar. Suck!
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

jag har konstant molande värk i magen sen igår morse. Sammandragningar kommer och går som de vill...
Det trycker på nedåt och ilar i underlivet....

Inatt vaknade jag och hela magen var stenhård men inget annat hände så....
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Det är ju så olika... Jag hade massor av sådana förvärkar, samtidigt som det för mina kompisar har varit värkar när det känts så. Jättesvårt att säga! Men mina förvärkar släppte alltid när jag tog ett bad :) Mina riktiga värkar gjorde superont från första värken, det gick som inte att ta miste på att det var riktiga värkar...
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Ja det är så jobbigt det där att det inte finns en tydlig tråd! Och hade jag haft sammandragningar hade jag ju helt klart kallat det värk. Men nu gör det BARA ont :mad: Jag vill ha ont som tusan på riktigt ! Och sammandragningar! Nu!
Hejja bebis !!
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

jag har konstant molande värk i magen sen igår morse. Sammandragningar kommer och går som de vill...
Det trycker på nedåt och ilar i underlivet....

Inatt vaknade jag och hela magen var stenhård men inget annat hände så....

Åh då låter det ju som det är på g? Vi kanske kommer få nästan samtidigt då, vad ballt :D
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Haha :D Nääää men efter midnatt får hon ploppa ut !!
Åh jag är så SPÄND och inställd på det här nu!
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Nu vill jag att bäbisarna ska komma ut, det är ju jättespännande!
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Tyvärr har jag inget nytt att komma med..... värk i underlivet och icke onda sammandragningar.... får väl se hur natten blir.....
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Ät en Hawaii-pizza, det funkar nog utmärkt!

(Har dessutom tänkt på när jag läser förlossningsberättelser att ovanligt många verkar äta pizza innan förlossningen! :idea: )
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

pizza får det bli ikväll.... undrar om det går lika bra med hemmagjord som köpt....

Inatt sov jag hela natten utan att gå upp på toa, gissa om jag var kissnödig när jag vaknade.... :rofl:

Nu vägrar sambon ta bussen till jobbet, så jag är fast här på landet utan bil.... vaddå som om jag inte skulle kunna köra in till stan och hämta honom om det skulle dra igång....:angel:

Vart har Mitten tagit vägen? Jag har väl inte blivit lämnad kvar själv...
 
Sv: Jaha, så det blir igångsättning ...

Är det någon som haft värkar som INTE har sammanfallit med sammandragningar? Eller är det något annat då? Det klämmer som tusan nedåt och jag har som mensvärk, och det kommer med några minuters mellanrum. Alvedon har inte hjälpt ... Samtidigt har jag inte sammandragningar samtidigt utan BARA värk. Tja, det kanske bara är önskedrömmar. Suck!

Jag kände aldrig av några sammandragningar eller förvärkar alls under min graviditet men en natt vaknade jag av att det kändes precis som du skrev...4 timmar senare var hon ute :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp