Jaha vad gör vi del LXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter underbart...

Kruxet är att jag slängt bort 5 1/2 år på en lärarutbildning, vill inte jobba som lärare längre och har dessutom en c-uppsats kvar för att få legitimation.

Har jobbat som lärare, skadereglerare, kundtjänst och registrator. Så knattra snabbt på dator och svara i telefon kan jag väldigt bra. ;)

Jag vet inte säkert vad hon som sålde lyx rese paket var utbildad som, tror hon var advokat eller något innan. Totalt orelaterat var det i alla fall (hon bor alltså vart hon känner för i Sydostasien och lägger till nya länder på sin "sälj lista" när hon spenderat några månader med att inventera dem och får sälj samtal kopplat från USA på telefon).

Googla på digital nomads kanske? Då kommer det kanske fram grejer?

Lärare är ju tyvärr lite svårt då de tyvärr ofta vill att man är från Engelsk språkligt land för att jobba (min vän i Da Nang jobbar som lärare och är från Alaska från början, hon jobbade i Peru i ett år innan hon började där), men det kan väl vara värt och se om det går att använda på något sätt? Känner också någon som jobbar som Biologi lärare i Shanghai från USA.
 
Nu har tre av mina tidigare 'retail therapy' örhängen kommit. Hmm, har visst missbedömt/blandat ihop storlek. :cautious: Granaterna (nej jag tror inte att det är riktiga granater) är på tok för stora. Ser fruktansvärt blingiga och helt fel ut. Topaserna är fortfarande för stora - men mindre - och dessutom mer diskreta eftersom de är nästan genomskinliga. Däremot är örhängena (umm fire opal tror jag?) otroligt små. Jaja, tur att de kostade ungefär 25-30 kr i genomsnitt var. :rofl:

Alltid kul med paket dock. :up:
 
Fick med mig tonåringen till stallet, så hon fick rida idag. Jag känner mig lite omotiverad just nu. Dessutom vill jag ju självklart ge henne chansen att rida så ofta som möjligt när hon är hemma från skolan.

Så nu sitter jag i ridhuset och tittar på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
180
· Visningar
8 516
Senast: MJLee
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 315
Senast: bollen__
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 056
Senast: Trott
·
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
0
· Visningar
57
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp