Jaha vad gör vi del LXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har skickat iväg malet till advokaten nu. Har hållt det kort men med lite bakgrunds info, hoppas det blev bra... Vad tycker ni? Jag hatar ju att prata i telefon så därav mail, skulle nog ha svårt att hålla mig samlad i telefon :cautious:
Och ja, vi har lämnat in papper om hindersprövning, därför kallar jag honom fästman i mailet :cool:

"Hej!
Min fästman skulle behöva hjälp av en bra advokat för hans asylärende och vi fick tipset om att kontakta dig.
Min fästman heter xx, är XX år gammal och kommer från Irak. Han kom till Sverige hösten 2015.
Han har fått två avslag, med vaga orsaker, och väntar nu på ett tredje beslut. Den statligt tilldelade advokaten har inte gjort ett bra jobb med xx's fall, gett många dåliga råd och har nu "gått under jord" och har inte besvarat vare sig mail eller telefonsamtal sen början av december och vi börjar nu förlora hoppet och är därför på jakt efter en bra privat advokat.

Har du möjlighet för ett möte med xx (eller oss båda, han pratar flytande engelska endast, men förstår en del svenska) för att prata om möjligheten att du kan hjälpa honom, och till vilket arvode?

Gott nytt år och tack på förhand.

Med vänliga hälsningar"
Kan jag pma dig tips på en advokatbyrå
De arbetar med såna ärenden bland annat.
 
Kisseri och kissera. Alla som kan gå i koppel rastade och avbusade. Jordgolvet permanentat i lägenheten. Nöjda hundar ligger utspridda här och där.

Brunett-katt har lyckats överta nackkudden och pöser nöjt. Kattgubben sitter hos mig och hjälper till att sköta internetkorrespondansen. Den enda som är lite orolig är Skönhetsmissen som snattrar ute i köket.

En fantastisk mängd klor har blivit klippta, allas utom kattgubbens. Han hälsar att kloklippning är ett brott som bör anmälas till Djurens Rätt och resultera laga vite.
 
Alltså får jag lov att gnälla lite på snubbiga snubbar?

Jag fick meddelanden på ett annat community. Två stycken, till och med. Först ett typ "Hej vill du snacka?" och sedan (när jag inte svarar) "Sex?".

Så jag gjorde det enda rimliga i situationen och printscreenade det här för att lägga upp i mitt galleri på sajten (jag tyckte väl ärligt talat att den snabba vändningen var lite rolig). Varpå en annan snubbe kommer in och börjar tjafsa om att det inte är "sjyst" att "hänga ut" folk. Men varför är det alltid så?

Kontenta: Varför anser (sådana) män att det är kvinnors ansvar att ignorera eller hålla sig borta från dem, snarare än deras eget ansvar att inte skriva random plumpa förslag till kvinnor?
 
Vaken knappt. Kunde banne mig inte sova inatt och av nån outgrundlig anledning tog jag inte sömnmedicinen igår.
Sov från 7 till 11 sen.
Men nu tvingar jag mig att vara uppe
 
Vi har också sjukfrånvaro i nyår, men helt befogad i detta fall. Konstigt nog är ingen sugen på att jobba natt :D så gissa vem som ska få jobba så länge hon orkar efter tolvslaget? Det är väl först då det komner börja trilla in folk på akuten i alla fall. Snälla, försök vara försiktiga med varandra. Undvik alkohol och fyrverkerier. Fira lugnt !
 
Har pratat med FK nu. Kan ni hålla tummarna för mig?
Människan jag pratade med trodde jag visst fick studera halvtid och ha kvar min sjukersättning :nailbiting:
Men hon lämnade över ärendet till en som har hand om det som ska ringa upp mig så jag får klart besked. Antingen idag eller efter helgen. Hoppas hoppas hoppas :nailbiting:

Vi håller tummar, tår och tassar :up:

Blir det positivt beslut så se till att få det skriftligt bara :)
 
Vi har också helt rubbat mycket vakanser trots helgtrafik stor del av veckorna. "Influensa var visst årets julklapp", som planeraren sa, och vi är några för få även till vardags. :crazy:
 
Jävla skitdag!!

Ena kaninen blev akut sjuk så åkte med honom till veterinären som rekommenderade av avlivning så väntar på det nu :cry::cry::cry:
 
Jag drömmer om ett jobb som jag kan ha oavsett plats i världen. Men jag lyckas aldrig hitta de där jobben. :(

Alltså typ så jag kan jobba hemifrån vissa månader och andra månader utomlands. :angel:

Jag pratade precis med en kollega som verkar bo överallt och flyttar på sig med några månader här och några månader där. Post-doc position där hon gör analysen för ett större projekt.

Har en annan vän som typ bor där hon känner för som också jobbar på distans med mentoring och examinationer för universitet (inom business) :)

Träffade även på en person i början av året som arbetade med att sälja lyx rese paket (custom för varje kund) och precis hade "inventerat" Borneo och innan dess spenderat fem månader med att ta det lugnt i Bali.

Men det beror väl på vad du vill jobba med eller är utbildad inom? (eller kan tänka dig att utbilda dig inom ).
 
Så, har svarat advokaten nu med ärendenummer och lite mer info också. Lika bra att ta upp fler grejer som vi tycker inte har gått till som det ska... :meh: Kanske det hjälper oss att få hjälp av dom.
 
Jag pratade precis med en kollega som verkar bo överallt och flyttar på sig med några månader här och några månader där. Post-doc position där hon gör analysen för ett större projekt.

Har en annan vän som typ bor där hon känner för som också jobbar på distans med mentoring och examinationer för universitet (inom business) :)

Träffade även på en person i början av året som arbetade med att sälja lyx rese paket (custom för varje kund) och precis hade "inventerat" Borneo och innan dess spenderat fem månader med att ta det lugnt i Bali.

Men det beror väl på vad du vill jobba med eller är utbildad inom? (eller kan tänka dig att utbilda dig inom ).

Låter underbart...

Kruxet är att jag slängt bort 5 1/2 år på en lärarutbildning, vill inte jobba som lärare längre och har dessutom en c-uppsats kvar för att få legitimation.

Har jobbat som lärare, skadereglerare, kundtjänst och registrator. Så knattra snabbt på dator och svara i telefon kan jag väldigt bra. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
213
· Visningar
9 009
Senast: MJLee
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 315
Senast: bollen__
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 105
Senast: Trott
·
Samhälle Hittade ingen klimattråd som inte är urgammal. Tänkte först lägga den under svensk politik men det är ett tillräckligt viktigt ämne för...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp