Jaha vad gör man nu?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hailittoh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 767
H

hailittoh

Min häst har under en längre tid haft ryggproblem. Vår, vilket jag iaf trodde, duktiga och välkända sadelutprovare, sa att detta berodde på vår hoppsadel, men att vår kieffer Aachen låg bra. Efter mkt om och men + vet. besök. tog vi ut en kiropraktor, hon var på åter besök idag, men tyckte fortfarande att hon var alldeles för öm i ryggen. Hon kollade på sadeln, och sa att det antagligen var problemet. Hon påstår att det flesta kieffer sadlar har en böjd bom? Vilket inte min häst då kan ha som har väldigt rak rygg. Någon som kan ngt om det här? Hur är det? Hon sa att det var samma sak med ex jaguar? Men sen vet jag att utprovaren sa att man kan ändra bommen genom uppvärmning?:confused:
Mvh Tilda

Sv: Jaha vad gör man nu?

Skumt! Kieffer brukar oftast passa hästar som har rak rygg är min erfarenhet. Kollade kiropraktorn på sadeln när den låg på hästryggen och kände under? Dum fråga kanske, ursäkta i så fall.

Sv: Jaha vad gör man nu?

Finnsd inga dumma frågor! Ja det gjrode hon men hon sa att man inte kunde se detta när den låg på hästen? Hon är själv utbildad sadelutprovare... Hon menade alltså på att när min häst höjer ryggen under arbete så "stöter hon i bommen", kommer inte riktigt ihåg hur hon uttryckte det...:confused:

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 507
Senast: pews1972
·
Utrustning Mitt tyska sto av den grövre typen (som en hannoveranare)har nu problem med sin sadel. Hon har ändrat sig mkt. muskelärt & ser ut som...
Svar
2
· Visningar
1 650
Senast: lovstedt
·
Utrustning Har i dagsläget en Kentaur Medea bomvidd 2 (normal) som är utprovad till min häst. Enligt sadelutprovaren behöver min häst en bred kanal...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Håller på leta dressyrsadel till min ena fullblodskille. Tyvärr har han sadelläget from hell =/ Världens längsta och största manke samt...
Svar
17
· Visningar
5 879
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka