James Herriot

Vad menar du med att händelserna inte stämmer? Känner igen det mesta från böckerna som jag sträckläste i tonåren. Den nya serien är lika bra som den gamla, och jag tycker att Siegfried är mer korrekt fångad i den här versionen. Enligt böckerna var han definitivt en knepig, auktoritär och kolerisk person, ingen mysfarbror direkt.
I första avsnittet blir han sparkad av en häst när det egentligen var en ko som sparkade t ex. Hundflocken är helt försvunnen från hemmet osv.
 
Vad menar du med att händelserna inte stämmer? Känner igen det mesta från böckerna som jag sträckläste i tonåren. Den nya serien är lika bra som den gamla, och jag tycker att Siegfried är mer korrekt fångad i den här versionen. Enligt böckerna var han definitivt en knepig, auktoritär och kolerisk person, ingen mysfarbror direkt.
Mitt intryck från böckerna var att Siegfried var en varm och intensiv person, hetsig och något kolerisk kanske men absolut inte knepig eller överdrivet auktoritär. Förutom då en duktig veterinär och en riktigt hästmänniska.
 
Mitt intryck från böckerna var att Siegfried var en varm och intensiv person, hetsig och något kolerisk kanske men absolut inte knepig eller överdrivet auktoritär. Förutom då en duktig veterinär och en riktigt hästmänniska.
Ja, då kunde han förklara varför han resonerade som han gjorde och glömde lika fort bort det, nu tycker jag han bara är arg och otrevligt mest hela tiden.
 
Ett sita inlägg innan jag lägger tråden på ignore.

Sigfried var fyra år äldre än sin bror Tristan.
Tristan var ett år äldre än James.
Det var fem års åldersskillnad mellan Sigried och James.
Siegfrid begick självmord efter han fru dog och efter att både James och Tristan dött tidigare. Sigfried var änkling sin sista tid i livet, inte i seriens början.
 
Ett sita inlägg innan jag lägger tråden på ignore.

Sigfried var fyra år äldre än sin bror Tristan.
Tristan var ett år äldre än James.
Det var fem års åldersskillnad mellan Sigried och James.
Siegfrid begick självmord efter han fru dog och efter att både James och Tristan dött tidigare. Sigfried var änkling sin sista tid i livet, inte i seriens början.
Tog sitt liv bara ett par veckor efter att frun dött, har jag för mig jag läst.
 
Jag gav upp tittandet på den nya serien. Nån som kollar? Vad tycker ni nu när det gått lite fler avsnitt?
 
Tittar fortfarande, tycker fortfarande att det är underhållande trots att manuset håller tveksam kvalitet. Men tycker att det är rätt bisarrt hur mycket de har ändrat i storyn. Plus att jag har en hangup på hur mycket den nya signaturmelodin liknar den till Barbapappa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp