jämnare tryck med westernsadel??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sandramaria
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 890
S

Sandramaria

Nu har vi, som så många andra, letat och prövat sadel efter sadel, men ingen ligger bra... utom en westernsadel - men vi rider allt utom western. Kan man ha en westernsadel iaf:confused:? Den känns så tung! Tjejen vi fått låna sadeln av och som nu vill sälja den till oss säger att en westernsadel fördelar trycket bättre än någon annan sadel och jag bara undrar vad ni andra tycker om det påståendet? Tacksam för svar :bow:!

Sv: jämnare tryck med westernsadel??

Nu har vi, som så många andra, letat och prövat sadel efter sadel, men ingen ligger bra... utom en westernsadel - men vi rider allt utom western. Kan man ha en westernsadel iaf:confused:? Den känns så tung! Tjejen vi fått låna sadeln av och som nu vill sälja den till oss säger att en westernsadel fördelar trycket bättre än någon annan sadel och jag bara undrar vad ni andra tycker om det påståendet? Tacksam för svar :bow:!

Klart du kan ha en westernsadel! Kan du bara sitta i den är det bara att köpa. Jag rider inte western själv, men växlar mellan westernsadel och engelsk, funkar asbra! Westernsadeln fördelar tryck över en stor yta:) Jag gillar vår, även om jag själv köpte en hoppsadel. Det finns engelska sadlar för alla ryggar, men man måste leta inom rätt märken. Westernsadeln är ett skitbra alternativ, eller så tar du hjälp av någon kunnig att hitta en engelsk sadel till din häst:)

Bättre med en tung sadel som ligger bra än en lätt som ligger illa!

Hej. Det stämmer att trycket fördelas på en större yta. Jag har två sadlar, en western och en engelsk. Mest för att variera sig plus att jag älskar min westernsadel! Det känns som min häst också tycker det.

Håller med de som har svarat. Det är just det som är anledning till att de flesta som använder hästen i arbetet - cowboys, gauchos, mongolier m fl - har bladsadlar.

Ok, tack till er som svarat! Nu har vi bestämt oss för att köpa westernsadeln och lämna in de andra tre :crazy: engelska sadlarna för försäljning - håll tummarna att de passar några andra hästar:D!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 872
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 715
Senast: mackan
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka