Japanskt körsbärsträd

Hej en snabb fråga här, är japanska körsbärsträd giftiga för hästar? Stallägaren har en massa träd som de dragit upp som hästarna hade kunnat få gnaga lite på;):D

Sv: Japanskt körsbärsträd

Vanligt körsbärsträd är inte farligt för hästar. Kan vi människor äta bären från det här japanska trädet är själva trädet och barken antagligen inte skadligt för hästarna. Det brukar gå hand i hand....

Sv: Japanskt körsbärsträd

Det är ju ett prydnadsträd och det är vanligt i allmänna planteringar och då brukar de inte vara giftiga, men jag hade googlat för säkerhets skulls

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 777
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Valp 2025