Järven-Pä

Chima

Trådstartare
I går fick min kompis ridko lov att avsluta sina dagar, 2½ år gammal :(
Hon fick stafylokock a och veterinären tyckte att det var lika bra att ta bort henne för att inte smitta andra...

Ni kanske inte tycker att det är en så stor sak, men jag tycker att det. Min kompis har haft henne sedan 2005.
Ville bara skriva av mig! ='(

47055_1206215554.jpg

hoppas att bilden funkar

Sv: Järven-Pä

Bilden fungerar inte.
Så de prövade inte med att medicinera och isolera kon först då?

Jo hon fick behandling för kanske 1 månad sedan och då fickk hon något annat, kmr ej i håg vad det hette. då vart hon bra, de fick göra henne trespent. Nu fick hon det här och det är väldigt smittsamt och de ville inte ha fler i besättningen smittade och det förstår jag, men endå ='(
Hon vart 2 spent på slutet också och ingen ville ha henne när hon hade så elaka bakterier...som synd är.........

Du måste ha bilddagboken uppe i ett annat fönster och sen funkar bilden!

Till TS vad tråkig med Stafylokockus Aureus! Men det är en himla dum bakterie som är riktigt svår att behandla, men jag tror inte att hon hade smittat om hon inte hade mjölkats (men visst, vad är det för mening att hålla kor som inte producerar). Hon var i alla fall riktigt fin på bilden!

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
499
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 188
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 661
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka