Jensen exmoor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 726
T

Tjalfe

Nu VILL jag ha en sadel som passar(efter snart 3års letande)! Det enda som verkar funka är att helt enkelt beställa en jensen exmoor med egna mått.
Men jag är lite osäker på vissa grejer. Är det svårt att mäta? Alltså är det lätt hänt att det blir fel och man får hem en sadel som inte alls passar? Hur breda går det att få dom? Någon som har en sån och kan berätta vad dom tycker? Hur mycket går frakten på ungefär? Hur lång leveranstid är det(kanske står på sidan men då har jag missat det)?

Sv: Jensen exmoor

Jag hade känt det riskabelt att göra mätningarna själv, jag är rätt feg. Nu bor jag ju väldigt nära Jensen, så för mig hade det varit lätt. Men med tanke på hur ofta det blir fel trots att sadelmakaren/försäljaren själv är ute och mäter, så hade jag nog varit rätt försiktig.

Låter jobbigt med sadelletande, är enda chansen en specialbeställd? Det som gör mig lite nojjig är att hästen möjligen ändras i ryggen, och då står man där med en nästan osäljbar sadlel. Behöver du en hopp eller dressyr? Och hur ser hästen ut? Ett köksbord i bredd? :D

Fördelen med dom är ju att det verkar som att man kan göra om dom efter ett tag om dom inte passar för 800:- men det är ju träligt om den inte passar alls från första början.:crazy:

Ja han är verkligen vad man kan kalla köksbord.:p Har just nu en wintec wide för det är den enda sadeln som räcker till på bredden. Men den trivs jag inte i för 5öre plus att den är för stor för både honom och mig(17").
Har inte hittat någon bomsadel som är tillräckligt bred och bomlöst är jag inte så intresserad av. Han är bred, ganska manklös, rak och platt.:D ingen lång rygg(c-ponny) men inte heller jätte kort.

Är mest allround jag är ute efter då vi är skogsmullar. :)

köpte en exmoorsadel för några år sen han kom ut och mätte,fick den efter mer än 2 mån.fick ändra den flera gånger och fick betala sista gången 1300kr,men den låg inte bra länge.så nu hänger den i sadelkammaren.ingen sadel jag rekomenderar,då jag känner fler som har haft samma problem

Hmm det verkar vara väldigt delade åsikter om dom här sadlarna. Läste lite gamla trådar som jag hittade och där var det vissa som älskade dom och vissa hatade dom. Frågan är ju om jag vågar skicka efter en... Men har ju inte så mycket annat att välja på tyvärr.:(

jag tyckte att en sadel som kostade 9000kr som inte ens var helt i läder,var dyrt.och att den inte låg bra trots efter flera änringar,han ändrade även bommen,och att betala för alla ändringar och att den ändå inte ligger bra är inte kul.

Den jag kollat på kostar dock 6900:- och om allt funkar som det ska så är det ju helt klart värt det priset. Men gör det inte det så är det ju självklart inte kul.

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
610
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 863
Senast: Squie
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 556
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 973
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka