Jensens sadel

Rea

Trådstartare
Står i valet och kvalet att införskaffa en riktigt bra sadel till mig och hästen.

Körde inom Jensens och provsatt en sadel som min rumpa informerade mig om att DEN ska vi ha:love: .
brillantdressyr.jpg

Jag får den måttad efter mig och anpassad till hästen, en islänning.

Sadeln är en dressyr modell mot mig men den får lite kortare bossa och så mot henne, islandsanpassad sas, ställbar bom ska jag också ha!

Vad har ni för erfarenheter av Jensensadarna/sadelmakaren?

Är ni nöjda, bra kvalitet, hjälpsamma? Vill höra vad ni tycker innan jag tar "steget ut" ;) .

/kristel, som sparar pengar till sin drömsadel.

Sv: Jensens sadel

Tycker du gör ett väldigt bra val, det är en underbar sadel med riktigt bra andrahandsvärde! Kanon kvalitet och sååå skön att sitta i /Rida i.

Jag har en Jensen Amiral, köpt för fem år sedan, och både Besten och jag själv älskar den sadeln!
Nu ligger den ofta på vår nye häst också, den passar honom lika bra, och min man trivs också med sadeln.

Immer

Låter lovande.

Av "alla" svar jag fått så är alla nöjda;) , det blir nog en Jensen även för mig!

Tack Carola och tack Immer:bow: .

Om sadeln passar tycker jag absolut att du ska köpa en sån! Framförallt tycker jag det är värt att lägga extra pengar på en sadel med ställbar bomvidd, för man kan ju ändra den väldigt mycket (tror det var 5 cm smalare och 5 cm bredare man kan göra den)

köpte min jensensadel 2001,helt underbar sadel,dom var hjälpsamma och trevliga det enda var att det tog lnågra veckor längre att få sadeln än beräknat,men de e ju sådant som händer

Dom är super!

Jag hade mycket med Jensen att göra både under ponnytiden och till min stora häst Missy som hela tiden gick från att vara bred till att bli smal igen så sadlen gjordes om jäte mycket men jag har varit super nöjd och snart ska Jensen få komma ut för att göra om min hoppsadel till min nya häst och då tänker jag beställa en dressysadel.

Liknande trådar

Utrustning Tydligen kan de fixa vilken sadel som helst (i princip). Jag berättade om min häst med sin korta rygg och mina stora rumpa och de sa...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Fladde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka