Jensensadlar

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Tydligen kan de fixa vilken sadel som helst (i princip).
Jag berättade om min häst med sin korta rygg och mina stora rumpa och de sa att de måttar mig och hästen och sedan anpassar de bossan till den längd som behövs.
Och kostar 3300 för att få en ställbar bom, alltså lika mycket som det kostar att skicka en Arabian sadel (som jag varit inne på) skickad till england och ändra bomvidden på. Men med Jensens konstruktion kan man bara vrida om en nyckel i sadeln ¨så ändras den direkt. Lite smidigare känns det som... Den kan dessutom ändras 10 cm i bredd utan att passformen/böjningen hos bommen ändras.
Priset är nästan detsamma, skiljer nån tusenlapp eller nåt.
Är intresserad av Classic och Elegance hopp.

Har ni nån erfarenhet av Jensensadlar och hur är servicen? Har måttbeställningen blivit rätt?
Självklart ska jag dit med hästen och provrida osv (man fick inte låna hem) men jkag vill veta hur det har gått för er som köpt sadlar därifrån?

Sv: Jensensadlar

Vi har köpt en begagnad jensensadel som har har till min D-ponny. Alltså inte måttbeställd men den passar perfekt. En OTROLIGT skön sadel att rida i, jag trivs hyperbra i den och min pålla åxå!
Det är lätt den skönaste sadel jag ridit i :banana:

Nått märke du kan jämföra med?
Jag har suttit i en Jensen, har för mig att den avr 17½ och den kändes jätteliten (tror det var godolphin). Men den kanske var 17" och det skulle ju förklara saken då ;)

Jag har en Jensen Amiral till min kallblodstravare, av den enkla anledningen att det inte fanns en enda "färdig" sadel som var vid nog åt henne.
Det är i dagarna fyra år sedan sadeln levererades, och jag har inte ångrat en enda sekund att jag valde en jensensadel. Den passade (och passar fortfarande) perfekt - både hästen och mig själv. Servicen har hela tiden varit jättebra.

Tumstorlekar ska du inte fundera på. De mäter din rumpa. Behöver du en 17" så får du en 17" som din rumpa passar i. :D

Immer

Jag har en av dom ldyrare modellerna och är super nöjd :banana: :bump:

Sörvisen är bra.
Jag som fått ändra sadlen mycket pga skadad häst som ändrat sig upp och ner mycket och jag har alltid fått hjälp så sadlen ligger bra.

Så under tiden min häst varit skadad har alltid sadlen varit det minsta problemet..

*knapp*

Har företaget någon hemsida man kan kolla på?

Liknande trådar

Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 777
Senast: oki
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att byta sadel. Ska lämna in min Hubertus som jag köpte för tre år sen, då jag är helt säker på att bommen måste... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Utrustning Nu har jag haft Ingdams ute.... Och den enda hoppsadeln han tyckte skulle bli riktigt bra var Passier Comet II... 19000 nästan. :eek... 16 17 18
Svar
346
· Visningar
24 294
Utrustning dessa? Quantum hoppsadel Wexford hoppsadel Följ länken och gå in på sadlar så ser ni fler bilder av dom. Detta... 2
Svar
20
· Visningar
1 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bildtråd
  • Stärka 3 åring
Tillbaka