• Western
  • Trådstartare Trådstartare isse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 247
Sv: Jerkline

Det är det lilla snöret som vissa roping ryttare använder när hästarna backar lite dåligt vid avsteg. det går från bettet upp via hornet och som sitter ner stoppat i skärpet...

På en hemsida som säljer roping saker. Jag har sett det på tävlingar men aldrig fattat vad det är?
silca: Men hur funkar det, berätta:)

På en hemsida som säljer roping saker. Jag har sett det på tävlingar men aldrig fattat vad det är?
silca: Men hur funkar det, berätta:)

När ryttaren hoppar av så drar Jerkline i bettet å då backar ju hästen... samtidigt som det lossnar från ryttarens skärp.. (den sitter ju från bettet, upp via hornet så då blire det att när ryttaren hoppar av så drars det ju i jerklinen å då backar hästen...så svårt att förklara.. men det är ett backnings hjälpmedel kanman säga i dom klasserna där ryttaren hoppar av....

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 155
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Way Out West-aktuella Chappel Roan uppträdde på Grammys – och red på Frökens Snusks rosa dalahäst från Melodifestivalen 2024. Eller? –...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka